PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dochód - stażysta PUP.

  • 1. Data: 2008-01-05 21:19:56
    Temat: Dochód - stażysta PUP.
    Od: IżI <dzolero@plusnet_lej_spam_w_morde.pl>

    Witam,
    Czy może się ktoś wypowiedzieć ile obecnie wynosi dochód stażysty
    wysyłanego z Powiatowego Urzędu Pracy na staż w konkretnej firmie?

    Jeszcze niedawno było to chyba 534 zł (ok 480 netto). Ile to wychodzi na
    dzień dzisiejszy?

    --
    iRiver T10 + PX100

  • 2. Data: 2008-01-07 09:26:24
    Temat: Re: Dochód - stażysta PUP.
    Od: "Tomek Okoński" <t...@o...eu>

    753,70 brutto
    około 660 netto

    Tomek

  • 3. Data: 2008-01-07 12:21:59
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Sat, 05 Jan 2008 22:19:56 +0100, IżI napisał(a):

    > Czy może się ktoś wypowiedzieć ile obecnie wynosi dochód stażysty
    > wysyłanego z Powiatowego Urzędu Pracy na staż w konkretnej firmie?

    teoretycznie nie jest to dochod tylko zasilek, bo bezrobotny (a stazysta
    formalnie jest dalej bezrobotnym) nie moze miec takiego dochodu. ;)

  • 4. Data: 2008-01-07 20:29:05
    Od: "fatrix" <f...@p...W_Y_T_N_I_J_T_Oneostrada.pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@W...pl> napisał

    > teoretycznie nie jest to dochod tylko zasilek, bo
    > bezrobotny (a stazysta
    > formalnie jest dalej bezrobotnym) nie moze miec
    > takiego dochodu. ;)

    No właśnie - więc jak to jest? Powiedzmy, że studiuję, mama mniej niż 25
    lat, byłem w 2007 na stażu z UP i tylko z tego zarobiłem jakieś pieniądze.

    Czy moi rodzice mogą skorzystać z ulgi na mnie?

    Notabene jest zapis, że jeśli "dziecko" ma dochód to nei można.

  • 5. Data: 2008-01-08 10:32:57
    Od: IżI <dzolero@plusnet_lej_spam_w_morde.pl>

    the_foe pisze:

    > teoretycznie nie jest to dochod tylko zasilek, bo bezrobotny (a stazysta
    > formalnie jest dalej bezrobotnym) nie moze miec takiego dochodu. ;)

    Powiem więcej. Oficjalnie nazywa się to stypendium (a bezrobotny staje
    się stypendystą) w wysokości 100% zasiłku dla bezrobotnych. ;)

    --
    iRiver T10 + PX100

  • 6. Data: 2008-01-08 10:33:13
    Od: IżI <dzolero@plusnet_lej_spam_w_morde.pl>

    Tomek Okoński pisze:
    > 753,70 brutto
    > około 660 netto

    Dzięki. :)

    --
    iRiver T10 + PX100

  • 7. Data: 2008-01-08 11:39:51
    Od: "Tomek" <t...@o...eu>

    > Powiem więcej. Oficjalnie nazywa się to stypendium (a bezrobotny staje
    > się stypendystą) w wysokości 100% zasiłku dla bezrobotnych. ;)

    A dokładniej od października 2007 140% zasiłku!!1

    Tomek

  • 8. Data: 2008-01-08 11:49:17
    Od: "Tomek" <t...@o...eu>

    > teoretycznie nie jest to dochod tylko zasilek, bo bezrobotny (a stazysta
    > formalnie jest dalej bezrobotnym) nie moze miec takiego dochodu. ;)

    Po pierwsze przychód a nie dochód.
    Po drugie jak mówi ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
    bezrbotnym może być ten kto nie uzyskuje miesięcznie przychodu w wysokości
    przekraczającej połowę minimalnego wynagrodzenia za pracę, z wyłączeniem
    przychodów uzyskanych z tytułu odsetek lub innych przychodów od środków
    pieniężnych zgromadzonych na rachunkach bankowych - czyli teoretycznie masz
    rację ale ...
    ale po trzecie ustawodawca przewidział ten mały szczegół i w tej samej
    ustawie zdefiniował przychody jako przychody z tytułu _innego_ niż
    zatrudnienie, inna praca zarobkowa,
    _zasiłek_lub_inne_świadczenie_wypłacane_z_Funduszu_ Pracy_, podlegające
    opodatkowaniu na podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób
    fizycznych;

    Tomek