PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dobrze wychowany

  • 91. Data: 2002-12-19 22:08:12
    Temat: Re: Dobrze wychowany
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    No Name wrote:

    > Czym innym jest księgowość zarządcza, tzn. taka, która dostarcza
    > informacji dopodejmowania właściwych decyzji gospodarczych - ta jest
    > przydatna i należy ją pielęgnować.

    Uwaga z wlasnych obserwacji - pod warunkiem, ze liczby na ktorych
    operuje nie odwierciedlaja kazdego dlugopisu w firmie. Taka ksiegowosc
    zarzadcza tez jest do d.., bo m.in.:

    - nie ujmuje dobrze zdarzen wzajemnie powiazanych w sposob
    niematematyczny albo powiazanych na innym poziomie obserwacji
    (niebezposrednio);

    - nie umozliwia poprawnej obserwacji w skali makro (teoretycznie moze
    ale czlowiek to takie bydle ;), ktore wykorzystuje przewaznie
    najbardziej szczegolowe dostepne informacje, bo wtedy czuje, ze posiada
    kontrole);

    - daje mylne poczucie kontroli;

    - zbyt rozwinieta kosztuje wiecej niz przynosi oszczednosci, co w
    powiazaniu ze standardowym "wiecej, szczegolowiej" jest prawie zawsze
    regula jej rozwoju w firmie;

    - "upraszcza" podejmowanie "decyzji" "wzrokowcom" (duzej czesci
    populacji byznesmenow) - w znanej mi firmie koszty osobowe byly pierwsze
    do wyciecia nie dlatego, ze byly obiektywnie (ciekawe czy ktos wie co to
    znaczy? ;) ) za wysokie ale rzucaly sie w oczy przy przegladaniu kosztow
    w skali makro;

    Flyer

  • 92. Data: 2002-12-19 23:37:40
    Od: "Akoterinatabellaczikcziks" <S...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ale mam problem. Moj szef kazal mi byc dla niej milszy, mam sie jej
    klaniac
    > itp.

    Podoba mnie sie ze masz problem ;) tzn nie to za masz problem, tylko jaki.

    Ja w takiej sytuacji, staralbym sie byc maksymalnie mily dla takiej baby.
    Tzn nie tyle moze mily, co takiego bym udawal. Co Ci szkodzi z usmiechem na
    ustach powiedziec jej "dzien drobny". A pomysl sobie ile satysfakcji Ci da
    to ze ona tez sie bedzie musiala do Ciebie usmiechnac i odpowiedziec cos ;)
    A ile przy tej okazji beda mieli zabawy ludzie to widzacy z boku ;)

    pozdr
    akote

  • 93. Data: 2002-12-20 04:57:20
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Przemek Wrzesinski" <p...@g...pl> writes:

    > W wiadomości news:m2vg1q4i35.fsf@pierdol.ninka.net,

    > To ja chyba bym nic innego nie robil w kazdym miejscu pracy w ktorym bylem
    > tylko bym mowil "dzien dobry". LOL. Wlasnie profesjonalisci , to niech ta
    > 'profesjonalna' ksiegowa zachowa sie zgodnie z normami i zapuka do pokoju
    > tego programisty i grzecznie zreferuje swoja sprawe a nie wydziera sie na
    > niego. Cos wybiorczo czytamy.

    to, ze ktos ciebie traktuje po chamsku nie usprawiedliwia wcale tego,
    ze sam zachowujesz sie jak cham.

    zreszta, o czym tu dykutowac? wymagasz od kogos - sam najpierw zacznij
    wymagac od siebie.

    chcesz, zeby cie inni traktowali z szacunkiem - zacznij sam traktowac
    ludzi z szacunkiem.

    na szacunek to sie _zarabia_ swoim wlasnym kulturalnym postepowaniem,
    a nie chamstwem.

    masz pelne prawo powiedziec i wymagac od pracodawcy zeby traktowal cie
    kulturalnie i z szacunkiem ale TYLKO WTEDY kiedy sam pod tym wzgledem
    jestes bez zarzutu.

    az sie dziwie, ze musze wyjasniac takie rzeczy.
    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 94. Data: 2002-12-20 05:04:51
    Temat: Re: Odp: Odp: Dobrze wychowany
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Jacek" <t...@w...pl> writes:

    > masz racje. Ja sie jej klaniam. Gdy ja widze mowie dziendobry itd.
    > Ale che bys traktowany na rownych prawach. Gdy ona wchodzi do pokoju gdzie
    > ja pracuje to niech pierwsza powie dziendobry. Mam sie podnosci z krzeasla
    > tylko dlatego ze jest GK?. Nie czuje sie od niej gorszy

    no to nastepnym razem grzecznie jej wyjasnij (podkreslam, grzecznie,
    zeby wojna z tego nie wyszla), ze jesli siedzisz ze sluchawkami na
    uszach plecami do drzwi to nie slyszysz jak wchodzi, i jesli czegos od
    ciebie potrzebuje, to moglaby np. cie lekko dotknac w ramie i
    uniknelibyscie nieporozumien.

    i ze wcale nie musi na ciebie krzyczec - rozumiesz, jak mowi normalnym
    tonem glosu.

  • 95. Data: 2002-12-20 08:43:34
    Od: "MerlinXP" <M...@p...onet.pl>

    > moglaby np. cie lekko dotknac w ramie i

    a jakby Cie juz dotknela, to moglbys posadzic ja o molestowanie

    ;-)
    M.

  • 96. Data: 2002-12-20 09:22:14
    Od: "Michal" <m...@p...onet.pl>

    > Albercik, marnujesz czas na tej grupie. Podpowiem Ci jak marketingowiec
    > prorokowi - szukaj ludzi glupich, ktorzy uwazaja sie za madrych
    > wykorzystywanych przez ludzi glupich.

    calkowicie sie z Toba zgadzam i popieram. Madry tekst. :-D

  • 97. Data: 2002-12-20 13:03:03
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@g...pl>

    W wiadomości news:m23cotl233.fsf@pierdol.ninka.net,
    Nina M. Miller <n...@p...ninka.net> napisał(a):
    > zreszta, o czym tu dykutowac? wymagasz od kogos - sam najpierw zacznij
    > wymagac od siebie.

    A kto zaczal konflikt pierwotnie , autor watku czy ksiegowa ? Kto na kogo
    zaczal sie wydzierac i traktowac po chamsku. Przypomniec sytuacje ?
    "Gdy przyszla do mojego pokoju, siedzialem i pisalem program, mialem
    sluchawki w uszach i nie slyszalem jak weszla, gdy ja juz zauwazylem mowila
    cos do mnie(oczywiscie sluchawki zdjalem), wiec siedzialem dalej i ja
    sluchalem, a gdy krzyczala wogol nie okazywalem starch"

    > chcesz, zeby cie inni traktowali z szacunkiem - zacznij sam traktowac
    > ludzi z szacunkiem.

    j.w.

    > na szacunek to sie _zarabia_ swoim wlasnym kulturalnym postepowaniem,
    > a nie chamstwem.

    j.w.

    Az sie dziwie, ze tak wybiorczo czytasz tekst autora watku.

    Przemek

  • 98. Data: 2002-12-20 14:56:42
    Od: "MerlinXP" <M...@p...onet.pl>

    > Księgowość w małych firmach służy zazwyczaj do tego, by chronić dupę
    > zarządu, tzn. poprawnie wygenerowć, PIT, CIT, VAT itepe. Z tego punktu
    > widzenia jest jedynie kosztem i powinna być poddana eksterminacji,
    > ponieważ w istocie stanowi delegaturę władzy, utrzymywaną przez podatnika.
    > Czym innym jest księgowość zarządcza,

    a czym jeszcze innym ksiegowosc kreatywna, he, he
    M.

  • 99. Data: 2002-12-20 15:00:10
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    MerlinXP <M...@p...onet.pl> wrote:

    > Panszczyzna to wlasnie bylo niewolnictwo (w srodkowo-wschodnio-europejskim
    > wydaniu).

    Tak tak... 10% czasu dla Pana = niewolnictwo.
    70% czau pracy dla nierobów w d...kracji = wolność

    --
    ___________ (R)

  • 100. Data: 2002-12-20 18:12:39
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Przemek Wrzesinski <p...@g...pl> napisał(a):

    > W wiadomości news:atsdhc$lcr$1@news.gazeta.pl,
    >
    > No to cytat z pierwszego postu:
    > "Gdy przyszla do mojego pokoju, siedzialem i pisalem program, mialem
    > sluchawki w uszach i nie slyszalem jak weszla"
    > Czyli cos wytwarza co mial w zakresie swoich obowiazkow i co bylo jego
    > praca. a firma to sprzedaje. Zgodzisz sie ? A sluchawki, niektorzy musza sie
    > calkowicie odizolowac (nawet muzyka) by sie skupic.

    A tutaj dalszy cytat

    wiec siedzialem dalej i ja sluchalem, a gdy krzyczala wogol nie okazywalem
    starchu :).
    Tu w firmie wszyscy sie jej boja, mi nie zalezy na tej pracy wiec sie nie
    przejmuje tym co ona mysli o moje osobie.
    Ale mam problem. Moj szef kazal mi byc dla niej milszy, mam sie jej klaniac
    itp.
    Czy on ma prawo odemnie tego wymagac?

    1. Ona stała, ja siedziałem.
    2. Mi nie zależy na pracy, więc się nie przejmuję.
    3. Czy mam się grzecznie zachowywać czy nie mam (ciekawy problem, godny
    Hamleta).

    Najciekawsze jest to, że kolega nawet nie zainteresował się, o co tej pani
    chodzi. Jego jedyny problem jest taki, czy ma obowiązek się kłaniać czy nie
    ma takiego obowiązku. Załamać się można.