PracaGrupypl.praca.dyskusjeDobrze wychowany › Re: Dobrze wychowany
    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dobrze wychowany
    Date: Wed, 18 Dec 2002 14:31:29 +0100

    > Ktos przychodzi to pomieszczenia gdzie pracuje i krzyczy na mnie, jak mam
    > sie zachowac w takiej systacji. Ja chyba nigdy w zyciu na nikogo nie
    > podnioslem glosu(taki juz jestem:)). no moze kilka razy na brata. Jestem
    > wolnym czlowiekem i moge sie zachowywac/mysliec i mowic co chce o ile to nie
    > rani inych, tak mysle.

    Jest kilka technik bronienia się przed osobą krzyczącą.
    Jedna jest taka, że im ktoś głośniej mówi, Ty odpowiadasz ciszej i
    spokojniej, w ostateczności tak, że dana osoba ma problem ze słyszeniem,
    tego, co mówisz.
    Druga to taka, że jak ktoś krzyczy, to ty też, tylko głośniej. Gdy
    zostaniesz zapytany dlaczego krzyczysz odpowiadasz ze spokojem, że
    Pan/Pani też krzyczy.
    Trzecia to spokojne zadawanie pytań. Np. czy czytała Pan/Pani moje cv?
    Cieszę się dobrym zdrowiem i nie mam wady słuchu. Albo: rozumiem P/P
    wzburzenie, proszę powiedzieć jak mogę pomóc w zaistniałej sytuacji?

    Ostatni sposób może wywołać atak furii. Można sprowokować taką osobę do
    napaści słownej lub fizycznej i zawiadomić organ.

    Ja (tego nie polecam amatorom, wersja dla profi) spojrzałbym takiej
    osobie prosto w oczy i powiedział (najlepiej na ucho, bez świadków): -
    mam nadzieję, że nie daje Pan/Pani wiary w plotki o tym, że leczę się w
    PZP, a ta sprawa, o której mogła Pani słyszeć (pobicie ze skutkiem
    ciężkiego urazu ciała) jest wymyśloną plotką. I tyle, z błogim uśmiechem
    na twarzy. Do szefa można pójść i w zaufaniu pwiedzieć, że ta osoba
    proponowała intymny związek, i prosisz o pomoc, bo nie wiesz jak odmówić.

    Pzdr: Dogbert