PracaGrupypl.praca.dyskusjeDobrze wychowany › Re: Dobrze wychowany
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dobrze wychowany
    Date: Wed, 18 Dec 2002 12:23:25 +0000 (UTC)

    Jacek <m...@w...pl> napisał(a):

    > Jestem programista, mam przelozonego, kierownika IT z koleji jego
    > przelozonym jest glowna ksiegowa, czlonek zarzadu(pracuje w spolce akcyjnej,
    > 500 osob)
    > systuacja:
    > wczoraj wpada do pokoju gdzie pracuje glowna ksiegowa, powiedziala co
    > myslala i poszla sobie.
    > Dzisiaj moj szef mowi ze byl u niej na "dywaniku". Wedlug tej pani to
    > niedopuszczalne jest abym sie jej nie klanial, nie mowil dziendobry i
    > siedzial podczas gdy ona stoi.
    > Gdy przyszla do mojego pokoju, siedzialem i pisalem program, mialem
> [...]

    W pracy obowiązują takie same zasady kultury osobistej jak wszędzie. Jak
    kobieta wchodzi do twojego pokoju, to wcale nie jest głupie wstać na jej
    widok. Naucz się trochę kultury osobistej, to dobrze na tym wyjdziesz.
    Okazywanie komuś lekceważenia (tak jak ty to robisz), a zwłaszcza kadrze
    kierowniczej to kiepski pomysł. Kariery nie zrobisz.

    Osobiście nie wyobrażam sobie, żeby kobieta (obojętnie, czy członek zarządu
    czy sprzątaczka) mówiła do mnie stojąc, a ja żebym siedział.

    Są podręczniki do tego. Czasami warto zobaczyć, że istnieje jakiś świat poza
    monitorem komputera.

    Poza tym polecam słówka: "poproszę", "przepraszam" - bardzo się przydają w
    takich sytuacjach.

    Natomiast twoja postawa - mówią coś do mnie, a ja mam to w nosie, bo nie
    zależy mi na tej robocie --- SŁÓW MI BRAKUJE.