PracaGrupypl.praca.dyskusjeDobrze wychowany › Re: Dobrze wychowany
    From: "Albert Jacher, MD ChosenByGod"
    <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dobrze wychowany
    Date: 18 Dec 2002 12:06:41 GMT
    Sender: A...@p...onet.pl@echo207.echostar.pl

    A FollowUp to a message dated 18 Dec 2002 from pl.praca.dyskusje message-
    id= news:man00vou045ahl6ssi987j1tgobfp49s8i@4ax.com :

    > ja do tego nie podchodzę ideologicznie, a praktycznie -
    > niejednokrotnie przysłuchiwałem się ekwilibrystyce językowej w
    > wykonianiu sekretarek, zwłaszcza w sytuacji, kiedy były zmuszone
    > przekazywać polecenia, informacje, zapytania itd. między
    > poszczególnymi prezesami, vice-prezesami, członkami zarządu,
    > pracownikami kluczowymi itd. - przypominało to bieg przez pole minowe,
    > gdzie każde słowo to potencjalna wpadka. A to się okaże z kontekstu,
    > że vice-prezes coś KAŻE prezesowi itd...
    > W sytuacji, kiedy rezygnuje się z feudalizmów w miejscu pracy,
> [...]

    Całkowicie sie zgadzam z tobą. Twój tekst uznaję za mądry.
    Sam pracowałem kiedys w bardzo dynamicznie rozrastajacej sie korporacji,
    ktora przebojowo zdobywala udzial w rynku i relacje wewnatrz firmy opierały
    się na zwracaniu się przez "ty", "jak sie masz?", "Adam", nawet w
    odniesieniu do dyrektora generalnego w centrali w Warszawie!

    Nie mowiliśmy nie tylko "Pan" ale nawet dość rzadko używało sie oficjalnej
    tytulatury "Dyrektor Sprzedaży" itp. Używało sie tych tytułów jak to było
    użyteczne.

    Nie dostrzegam wiec zależności miedzy zwiekszoną efektywnościa
    przedsiębiorstwa a feudalna tytulaturą wśród pracowników.

    "Wszystko jest religijne albo jakąś religią."
    -- nawet język relacji miedzyludzkich

    Z dobrymi życzeniami,
    www.wybrany.z.pl/img/albertan_calendar.jpg : 0002.6.42
    --
    Albert Jacher lek., representative of god Wakan Alo, religer
    www.albertanism.freezope.org/pl news://alt.religion.albertanism