PracaGrupypl.praca.dyskusje › Do kiedy skladac wymowienie ?

  • 1. Data: 2006-03-09 17:56:42
    Temat: Do kiedy skladac wymowienie ?
    Od: "T." <s...@o...pl>

    Witam,

    Mam pytanie, czy sa jakies wytyczne zwiazane ze skladaniem wymowienia ?
    Ostatnio slyszalem ze mozna skladac do pierwszego kazdego miesiaca, lub do 15
    wlacznie ? kolejne pytanie gdzie nalezy je zlozyc ? Kierownikowi, dyrektorowi,
    w dziale kadr ?

    Pozdrawiam,
    T.

  • 2. Data: 2006-03-09 18:42:46
    Temat: Re: Do kiedy skladac wymowienie ?
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

> [...]
    > Ostatnio slyszalem ze mozna skladac do pierwszego kazdego miesiaca, lub do 15
    > wlacznie ? kolejne pytanie gdzie nalezy je zlozyc ? Kierownikowi,
    Wymówienie możesz złożyć każdego dnia, ale jego bieg rozpoczyna się od 1
    następnego miesiąca, lub od najbiższego poniedziałku, w zależności od tego jak
    długie jest wymówienie, jeśli się liczy długośc wymówienia w miesiącach, to od
    1 następnego miesiąca, jeśli w tygodniach to od najbiższego poniedziałku.

    Tak więc obojętne jest czy złożysz wymówienie 1 czy 15, czy 28 dnia miesiąca,
    jeśli długośc wymówienia jest miesiąc albo np. 3 miesiące.

    Podobnie obojetnie jest czy złożysz wymówienie w czwartek czy w piątek, i tak
    będzie biec dopiero od poniedziałku (przy np. 2 tygodniowym okresie
    wypowiedzenia)

    Zwykle składa się na np. 2 dni przed początkiem biegu wypowiedzenia a więc np
    28 czy 30 dnia miesiąca, jeden dzień zostaw sobie na wszelki wypadek.

    Składasz wdziale kadr, koniecznie za potwierdzeniem na kopi która , najlepiej z
    pieczątką, a przynajmniej z podpisem kogoś przyjmującego wraca do ciebie, i
    koniecznie z datą.
    Kierownikowi możesz mówić lub nie w zależności od układów w pracy (czy chcesz
    by wiedziałod ciebie czy z innych źródeł).

  • 3. Data: 2006-03-09 18:48:09
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:7eec.0000019c.44106c59@newsgate.onet.pl T. <s...@o...pl>
    pisze:

    > Mam pytanie, czy sa jakies wytyczne zwiazane ze skladaniem wymowienia ?
    Wymówienie czego?
    Jak podejrzewam chodzi Ci o wypowiedzenie u mowy o pracę, tylko nie umiesz
    prawidłowo sformułować pytania. Jeśli domyślam sie słusznie, to owszem -
    istnieją. Nie tyle wytyczne, co przepisy.
    Znajdują się w kodeksie pracy.

    > Ostatnio slyszalem ze mozna skladac do pierwszego kazdego miesiaca, lub
    > do 15 wlacznie ?
    Tak słyszałeś?
    Przyłożyłeś ucho do niewłaściwego miejsca... ;))

    > kolejne pytanie gdzie nalezy je zlozyc ? Kierownikowi,
    > dyrektorowi, w dziale kadr ?
    Pracodawcy. Umowę o pracę zawiera się z pracodawcą i jemu składa się
    wypowiedzenie.

    Jotte

  • 4. Data: 2006-03-09 19:43:59
    Od: "T." <s...@o...pl>

    Czyli jezeli zloze w przyszlym tygodniu, okolo 16/03/, a mam dwutygodniowy
    okres wypowiedzenenia do konca miesiaca powinienem sie wyrobic, a pracodawca
    nie powinien robic klopotow ze nie zlozylem do 15/03 ? Bardzo dziekuje za
    pomoc :)

    T.

  • 5. Data: 2006-03-09 19:55:53
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

> [...]
    > okres wypowiedzenenia do konca miesiaca powinienem sie wyrobic, a
    > pracodawca nie powinien robic klopotow ze nie zlozylem do 15/03 ? Bardzo
    przy wypowiedzeniu dwutygodniowym nie ma znaczenia jak się układaja
    miesiące. Składasz je w dowolnym dniu, mijają dwa tygodnie od najbliższego
    poniedziałku i koniec tej pracy
    Proponuję przejrzeć kp i paragrafy dotyczące rozwiązania umowy, będziesz
    wtedy miał jedyna pewną informację :)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 6. Data: 2006-03-09 20:09:36
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:duq1au$eoe$1@inews.gazeta.pl gromax
    <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> pisze:

    > Proponuję przejrzeć kp i paragrafy dotyczące rozwiązania umowy, będziesz
    > wtedy miał jedyna pewną informację :)
    Niekoniecznie. Kodeks pracy jest napisany wg starej ortografii... ;))))))))

    Jotte

  • 7. Data: 2006-03-09 20:34:18
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Niekoniecznie. Kodeks pracy jest napisany wg starej ortografii...
    > ;))))))))
    wiesz, że to przeoczyłem ??

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---