PracaGrupypl.praca.dyskusjeDo jakiej pracy trzeba być z wykłształcenia informatykiem? › Re: Do jakiej pracy trzeba być z wykłształcenia informatykiem?
    From: badzio <b...@n...epf.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Do jakiej pracy trzeba być z wykłształcenia informatykiem?
    Date: Thu, 22 Sep 2005 21:24:08 +0200

    Paweł 'Styx' Chuchmała napisał(a):
    > Solidne podstawy teoretyczne można zdobyć samemu, za darmo. Lub prawie
    > darmo.
    Ale sam nie zawsze bedziesz wiedzial czego powinienes sie nauczyc.
    > A ja bym nie był taki pewny. Jeżeli samouk jest pasjonatem, to on przed
    > studiami wie więcej niż przeciętny mgr.
    Ale po studiach samouk moze nie miec podstaw teoretycznych i te braki
    moga jednak kiedys wyjsc.
    Poza tym - idac tym tokiem rozumowania, zlikwidujmy koniecznosc
    uczeszczania do szkoly podstawowej czy sredniej. Bo pewnie tez mozna sie
    wiecej nauczyc samemu niz od nauczyciela.
    > Bo wszyscy studiujący studiują dziennie i nie pracują?
    Studiuje (wlasciwie jeszcze tylko do wtorku:P) dziennie (robiac projekty
    nie tylko za siebie ale i za kolegow), pracuje od ponad 2 lat jako
    programista, mialem czas na to zeby wypoczac, udzielac korepetycji, jako
    ze studiowalem poza miejscem zamieszkania to co tydzien praktycznie
    jezdzilem do rodzicow, wiec weekendy na nauke odpadaly, czas na zycie
    towarzyskie tez znajdowalem. Aha - i niestety nie jestem geniuszem.

    > Ale po co? Ja też tak uważam, ale tylko ze względu na rozrywkę i poczucie
    > smaku życia studenckiego. A nie ze względu na zdobywaną wiedzę.
    Poczucie smaku zycia studenckiego, w przypadku osob z mniejszych
    miejscowosci mozliwosc wyrwania sie z domu (pochodze z 70tys miasta i
    moja wychowawczyni nam powtarzala cale technikum ze kazdy kto tylko moze
    powinien chociaz sprobowac studiowac dziennie, zeby poznac inne zycie).
    Co za tym idzie - mozliwosc blizszego nawiazania kontaktu ze
    wspolpracownikami. Wielu moich znajomych, ktorzy studiowali zaocznie i
    czasami przyjezdzali do mnei na weekend do akademika, mialo dosc dziwne
    wyobrazenie o studiach dziennych, mieszkaniu w akademiku itp (urban
    legends, lepiej byc wyprowadzonym z bledu za mlodu niz stac sie
    posmiewiskiem w pracy).

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl