PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego wynagrodzenia sa tajne? › Re: Dlaczego wynagrodzenia sa tajne?
    From: "gromax" <g...@N...interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dlaczego wynagrodzenia sa tajne?
    Date: Sun, 27 Aug 2006 16:25:16 +0200

    < ciach wszystkie wypowiedzi >

    prawdę mówiąc, to obydwaj macie rację. Bo prawda lezy po środku :)

    IMHO jezeli chodzi o pracę, to jest to po pierwsze transakcja dwustronna. Po
    drugie z obydwu stron poza elementami występującymi wprost (kasa, czas) to
    jest jeszcze kilka innych elementów. pracy nie wykona się w przeciągu
    sekundy, czyli musi to potrwać. Wymaga wiedzy merytorycznej. Wymaga... i
    mozemy sobie stworzyc dalsza litanię (jak najbardziej obustronną)

    od "zwykłej" transakcji kupna/sprzedaży jakby się troszke rózni.
    Bo przy kupnie/sprzedaży mamy juz coś (pomijam kreatywną sprzedaż itp), co
    widzimy, dotkniemy i mozemy określić czy nam się podoba, czy będzie nam
    potrzebne, czy wreszcie chcemy to kupic (i w drugą strone, sprzedać)

    tak że nie ma co się sprzeczać, Z punktu widzenia pracownika pracodawca jest
    sprzedajacym, z punktu widzenia pracodawcy pracownik jest sprzedającym. i
    odwrotnie jest z byciem kupującym :)

    Dlatego zresztą sytuację pracową wolę nazywać "współpracą", obojętnie od
    formy rozliczenia czy innych formalizmów (w tym momencie nie mają dla mnie
    znaczenia). Z prostego powodu - ja i pracodawca, tudziez ja i pracownik
    wspólnie musimy dojść do określonego celu

    tyle mojego głosu w jałowej, akademickiej dyskusji ;P

    --
    to tylko moje zdanie
    *G*R*O*M*A*X*