PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dlaczego w Polsce nie ma pracy

  • 71. Data: 2003-08-01 15:10:35
    Temat: Re: Dlaczego w Polsce nie ma pracy
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    <s...@w...pl> napisał(a):

    > <Drogi kolego. Dzięki za uwagi - bardzo się cieszę że zamiast propagandy
    coś

    > To podręcznikowy przykład. Oczywiście uczciwa konkurencja jest podstawą
    > nowoczesnego ustroju kapitalistycznego. Również ochrona własnego rynku
    przed
    > np. dumpingiem. O konkurencji pisałem.

    Ale jak sobie wyobrażasz osiągnięcie takiego ideału - samo się zrobi ?

    > Natomiast pogląd, że nowoczesność polega
    >
    > na wprowadzeniu regulacji urzędowych w różnych dziedzinach życia jest
    błędny.

    Tam, gdzie jest to uzasadnione i konieczne. Podałem przykład pierwszy z
    brzegu - mam podać inne ?

    > tym bardziej zdobyczy wywodzących się z ideologii proletarjackiej walki
    > klasowej. Czyli urządzeń w rodzaju socjalistyczny kodeks pracy i
    sprawowanie
    > nad nim pieczy przez państwową inspekcję pracy. Nasze relacje pracodawca -
    > pracobiorca sięgnęły bruku, a PIP całkiem dobrze się ma.

    Zlituj się - znowu zaczynasz jakąś propagandę. To jak sobie wyobrażasz
    relacje : procodawca-pracobiorca, na podstawie Kodeksu Cywilnego ?

    > <To ekonomia ma działać swobodnie aby wyeliminować (doprowadzić do
    upadłości)
    > firmy nierentowne.

    > Bo państwowe szpitale zawsze będą w deficycie. Ile byś nie dał tyle będzie
    za
    > mało. Tak to działa. Państwowe to znaczy mające konurencję w doopie.

    To jak to sobie wyobrażasz inaczej - masz jakieś pomysły ?

    > <Urzędy są tylko

    > Pewnie, że nie. Samorządy lokalnych mieszkańców, demokratycznie
    wybierający
    > się, bez żadnych apanaży z tytułu stanowisk.

    Za darmo ? Zlituj się ? Co innego funkcja honorowa, praca społeczna, a co
    innego praca wymagająca profesjonalnego podejścia, kompetencji, znajomości
    prawa - nikt tego za darmo nie robi. Żyjemy w kapitalizmie, a nie w
    socjalizmie. W kapitalizmie wszystko jest za pieniądze.

    > Z wewnętrznej potrzeby działania
    > na rzecz społeczności lokalnej. Takie samorządy owszem.
    > Alkohol i papierosy dla nieletnich to dziedzina ustanowienia prawa i jego
    > egzekucji przez policję. To wszystko.

    Policja ma decydować o koncesjach na alkohol ? Zlituj się. Policja jest od
    łapania złodziei.

    > <Żadnej władzy, żadnych pieniędzy, żadnych pozwoleń, koncesji.

    > Od tego też jest odpowiednie prawo i policja oraz - najważniejsze - silne
    > organizacje konsumenckie 9ale nie państwowe!).

    Policja będzie sprawdzała zabawki w sklepie - zlituj się. Przecież do tego
    są potrzebne niezależne służby, wymaga to szczegółowych badań, przecież to
    musi być robione profesjonalnie, a nie po uważaniu, to musi mieć solidne
    umocowanie w prawie. Laboratoria ustalające zgodność z normami też nie robią
    za darmo, też muszą mieć stosowne uprawnienia i certyfikaty.

    > <Żadnej korupcji.

    > Przepisami nic nie zdziałasz! Bo mógłbyś wprowadzić przepis, że każdy ma
    > zarabiać po minimum 20 000 zł. I co z tego? Bez sensu!

    Przecież żeby ścigac korupcję musisz mieć dobrze zdefiniowane prawo.

    > Korupcja bierze się z tego, że jest władza w posiadaniu osób, które są
    > zatrudnione do pracy i ich prywatny interes nie pokrywa się z interesem
    > instytucji w której pracują. Jednym słowem dlatego, że są koryta. Przez
    zmianę
    > ludzi przy korytach nic nie osiągniesz. Trzeba zlikwidować koryta!

    Jesteś w błedzie. Korupcja bierze się z chciwości na pieniądze. Okoliczności
    zewnętrzne mogą sprzyjac korupcji, ale jej nie powodują. Policjant tez może
    brac łapówki - i często bierze.

    > <-nie dopłacać do banrutujących firm - na ich miejsce powstaną nowe (jeśli

    Trudno

    > Dopłaca się straszne kwoty!

    Jakie kwoty i do kogo ? Masz jakieś przykłady ?

    > <-surowo przestrzegać prawa - jeśli mówimy o państwie praworządnym - nikt

    > Poważnych mężów stanu nie porównuj do chuliganów wybijających szyby w >
    sklepach.

    Jacy chuligani w jakich sklepach. Znowu się naczytałeś jakiejś propagandy ?
    Myśl samodzielnie - to bardzo pomaga !

    > A straty są duże. I nawet płacenie za najmniejsze nie jest w interesie 40
    mln
    > Polaków.

    Żyjemy w demokracji, trzeba się godzić z kosztami. Król z dworem jest na
    pewno tańszy od parlamentu. Dyktatura jest bardzo tania - demokracja jest
    droga. Nie można mieć ciastka i zjeść ciastko.

    > <-dotyczy właściwie poprzedniego punktu - praworządnośći -dobrać się do

    > Zgadza się. Ale w tym ciemnym prolepperowsko - millerowskim narodzie
    trudno się

    Znowu jakaś propaganda, naprawdę sugeruję racjonalne myślenie.

    > przebić z głosami antypopulistycznymi.
    >
    > <-zdecydowanie obniżyć podatki.

    > Cały czas mówię o obniżeniu wydatków. Nie zauważyłeś?

    A ja ci mówię, że samo obniżenie podatków bez obniżania wydatków jest czystą
    propagandą.

  • 72. Data: 2003-08-01 15:57:10
    Od: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>

    > Trudno

    > Jakie kwoty i do kogo ? Masz jakieś przykłady ?
    Kwotowo moze nie, ale zaleglosci w ZUS kilku kopaln, hut i PKPow z pewnoscia
    przerosna mozliwosci Twojego kalkulatora. A umorzenie tych kwot to nic
    innego jak doplata, bo przeciez obecne skladki ZUS sa wyplacane w formie
    emerytur na biezaco ( no i nie zapominajmy o marmurach i super furach dla
    oficjeli oraz kasie dla Prokomu)

    > za

    > szkód i

    > Jacy chuligani w jakich sklepach. Znowu się naczytałeś jakiejś
    > propagandy ? Myśl samodzielnie - to bardzo pomaga !
    Ewidentnie bronisz bandy kretynow demolujacych rozne budynki w Warszawie i
    nie tylko (okupacje biurowcow kopaln, ministerst etc nie widziales nigdy
    scian obrzuconych butelkami z farba ? powybijanych szyb ? a pamietne
    wyrzucenie jednego z prezesow zarzadu chyba w Ozarowie - przypomnij sobie
    jak cholota demolowala biurowiec - bo to nie ich tylko wlasnie panstwowy)

    > Żyjemy w demokracji, trzeba się godzić z kosztami.
    Gdzie mieszkasz i gdzie parkujesz samochod - moge podskoczyc powybijac Ci
    szyby w imie moich pogladow to bedzie demokratycznie a Ty pogodzisz sie z
    kosztami (tak napisales) Pewnie jeszcze Web i inni tez chetnie przyjada !

    > Nie można mieć ciastka i zjeść ciastko.
    Czy jest dla ciebie ciastkiem oddawanie 50% swojego wynagrodzenia na ludzi
    niszczacych wszystko w imie utraty pracy albo podejmowania prob zamkniecia
    czegos na co pracuje kilkadziesiat tysiecy osob (bo z czegos bierze sie
    pieniadze na te molochy)

    > propaganda
    czy znasz jakies inne okreslenie ? rzucasz tym haslem jak niegdys Mazowiecki
    pluralizmem :(

    > A ja ci mówię, że samo obniżenie podatków bez obniżania wydatków jest
    > czystą propagandą.
    i znowu to samo :( [propaganda]
    Przeczysz samemu sobie - nie chcesz aby zamknac nierentowne zaklady, nie
    oplacalne linie kolejowe ale chcesz obnizac wydatki JAK ??? Podwyzszajac
    obciazenia dla jednoosobowych firm, ktore i tak juz jecza z bolu placac
    haracze na wspomniany juz ZUS, US i inne ?? Skad chcesz wziac pieniadze ? Bo
    dla mnie wielkie oszczednosci to wlasnie zamkniecie w trybie natychmiastowym
    wiekszosci nieoplacalnych zakladow Pracownicy niby na bruk, ale w PL jest
    jeszcze wiele pracy, tylko trzeba sie troche poswiecic. Zapytaj pierwszego
    spotkanego czlowieka czy przeprowadzilby sie dla pracy powiedzmy 200km ?? Na
    99% uslyszysz , ze nie bo tu mamusia, babcia etc a praca - "no Panie pracy
    to u nas nie ma". Uprzedzajac Twoje pytanie - pracowalem juz w Elblagu,
    Bydgoszczy, Warszawie i przeprowadze sie tam gdzie mi lepiej zaplaca i bede
    mial ciekawsze perspektywy - prace mam od czasu skonczenia studiow ale to
    dlatego, ze jej szukalem wszedzie a nie czekalem az ktos przyjdzie do mnie i
    poinformuje mnie, ze bede mial do pracy 100metrow.

    Do poniedzialku EOT
    Maniek

  • 73. Data: 2003-08-02 12:30:17
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Maniek\ napisał:

    > Dobrac sie do dupy ludziom na
    > stolkach , ktorzy w 99,9% nie maja ZADNYCH kompetencji do zajmowania swoich
    > stanowisk.

    Walka z wiatrakami? To chyba na Zachodzie zauważyli, że ludzie
    zatrzymują się na stanowiskach, do których brak im już kompetencji.
    [powiedzonka nie przytoczę, bo nie pamietam, ale sens z grubsza taki jak
    powyżej].

    Flyer

  • 74. Data: 2003-08-02 15:18:52
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 01 sie 2003, "Tomasz Gessner" <t...@N...op.pl>
    zapodal(a):

    > Gdyby to rozpatrywac od strony kosztowej, to podejrzewam, ze pensja
    > stanowi tu wrecz niezauwazalna czesc. Najwieksza moim zdaniem stanowi
    > jadacy pociag. Pomysl ile musi kosztowac energia np. na przejechanie
    > kilometra takim pociagiem, ktory ma kilkanascie/dziesiat wagonow. Te
    > kilkaset zlotych w ciagu takiego dnia na pensje dla obslugi
    > (maszynisci, kontrolezy, jakas moze pomoc techniczna itp.) nie ma w
    > zasadzie znaczenia.

    Przecietna lokomotywa ma zalozmy 2 megawaty (1.5 MW najpopularniejsza
    EU07, po 3 MW ET22 i EP09 oraz po chyba 650 kW podmejszczak ale razy 2 bo
    zwykle tak jezdza).

    Nie wiem ile placi (a moze i nie placi) PKP za prad, ale zalozmy, ze 0.2
    PLN za kilowatogodzine (ja place cos kolo 0.35 ale jakbym bral tego tyle i
    jeszcze reguralnie to chyba bym taka cene wytargowal).

    Gdzina pracy takiej lokomorywy na pelnej mocy: 2000 (2 MW) * 0.2 PLN = 400
    PLN :)

    Tu nalezy dodac oplate przesylowa, moc zamowiona itd. Ale lokomotywa nie
    pracuje na pelnej mocy caly czas, tylko przy przyspieszaniu. Koniec koncow
    pomnozmy to 400 PLN razy 1.2. Wychodzi 480, dla rozwnego rachunku dajmy
    500, niech bedzie.

    Lokomotyw mamy jakies 5000 (tak mysle). Zalozmy, ze jezdza jakies 12
    godzin na dobe. 5000 * 500 daje nam 2.5 miliona. podzielic na pol 1.25
    duzej banki.

    Pomnozmy przez 0.8 bo nie wszystkie lokomotywy sa na chodzie. Okragla
    banka. Tyle dziennie szlo by na prad.

    Ilu my mamy kolejarzy. Gdzies slyszalem, ze kolo 180 tysiecy. Zalozmy
    srednia place 1500. 180 tysiecy * 150 tysiecy podzielic na 30 dni daje 9
    milionow. Podatki plus zus, wiec razy 2 - 18 baniek. (zusu chyba nie placa
    - ci panstwo placa, ale do kosztow trzeba policzyc). Darmowe bilety maja
    cale rodzinki kolejarzy jakies 700 tysiecy. Ciezko oszacowac ile by
    jezdzili gdyby nie mieli, wiec optymistycznie policzmy, ze 10 PLNow
    miesiecznie. 2.33 miliona. Razem na kolejarzy 20 baniek dziennie. Ale te
    darmowe bilety odejmijmy - pociagi nie jezdza, kolejarze tez nie. Czyli 18
    milionow na kolejarzy, 1 na prad. Do tego conajmniej 2 tyle kosztow
    stalych - amortyzacja infrastruktury i taboru. I w ten sposob oszczedzasz
    milion PLN tracac 40;)

    Mam nadzieje, ze ktos znajdzie jakis blad w tych obliczeniach bo suma mnie
    przeraza. Jesli tak jest to chyba bardziej oplacaloby sie zostawic same
    kasierki i robic w ten sposob - "poprosze normalny z Warszawy do Pruszkowa
    - kosztuje 4 zl. Kasierka bierze 4 zlocisze i daje podroznemu 35 na
    taksowke - taniej niz utrzymywac tego molocha;(

    Pozdr.
    --
    Lukasz "Shrek" Skorupka.

    --
    Lukasz "Shrek" Skorupka.

  • 75. Data: 2003-08-04 08:22:40
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Mariusz \(Maniek\) Milobedzki <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > jak cholota demolowala biurowiec - bo to nie ich tylko wlasnie panstwowy)

    Cytuję twoje zdanie niżej:

    // moja uwaga

    // twoja uwaga
> [...]
    > kosztami (tak napisales) Pewnie jeszcze Web i inni tez chetnie przyjada !

    Kto tu jest hołotą i wandalem to sobie sam dopowiedz - chyba jeszcze trochę
    rozumu ci w tej łepetynie zostało.

  • 76. Data: 2003-08-04 09:14:45
    Od: r...@r...pl

    (gornictwo)

    no dobra, http://www.mpips.gov.pl/wiadomosci_szczegoly.php?nr=
    2229

    plan na lata 2003-2006:
    14 mld umorzen roznego rodzaju ubezpiczen, podatkow
    6,2 mld doplat bezposrednich
    nie napisali ile to bedzi ekosztowac FP i FGSP, PFRON itd., ktore
    sowich skladke nie dostana (umozenia w w/w 14 mld) ale pewnie beda
    zdrowo doplacac tak, jakby to normlane (placace skladki) firmy ,,padaly''.

    co to ma dac?
    spadek zatrudnienia w gornictwie o 28,000 osob.

    co sie dzialo w latach 1989-2002 i ile kosztowalo - mozna zapedzic google
    do roboty. podobnie z PKP. Po co tu sie przezucac przypuszczenaimi
    ,,doplacamy!'' ,,nie doplacamy!''. Doplacamy i to duzo, kiedy ile (oficjalnie)
    mozna wygooglac. Ile jeszcze poprzez rozne agencje rzadowe pompujace
    pieniadze z lewa w prawo i spowrotem tak dlugo, az odpowiednio duzo wycieknie
    do prywatnych kieszeni? trudno oszacowac, ale nawet jakby naiwnie uwierzyc,
    ze tylko to o czym wiaodmo oficjalnie jest realne, to i tak tego jest sporo.

    pozdrawiam

    romekk

  • 77. Data: 2003-08-04 13:10:47
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    r...@r...pl napisał(a):

> [...]
    > do prywatnych kieszeni? trudno oszacowac, ale nawet jakby naiwnie uwierzyc,
    > ze tylko to o czym wiaodmo oficjalnie jest realne, to i tak tego jest

    W Niemczech w Zagłębiu Ruhry zatrudnionych jest około 50 tysięcy i co roku
    dotacje z budżetu federalnego i krajowego wynoszą 56 mld DM.
    Z EU dopłaty jak do tej pory wyniosły 2,664.256 miliardów ECU z ERDF i
    766.612 miliardów ECU z ESF pod warunkiem zamknięcia kopalń do 2005 roku. Co
    potem zrobić z bezrobotnymi nikt nie ma pojęcia.

    W Polsce od około 400 tysięcy zatrudnionych, produkcji 200 mln ton i 70
    kopalniach przed kilkunastu laty zjechano do 115 mln ton, 57 kopalń (6 w
    likwidacji) i około 160 tysięcy zatrudnienia. Na pewno koszt o rząd
    wielkości mniejszym niż w Niemczech.

    W Polsce górnictwo rocznie otrzymuje dopłat około 10 mld PLN, ale także
    wpłaca do budżetu z tytułu podatków 12 mld złotych.

    W Polsce 56 % energii jest uzyskiwanych z węgla kamiennego i 37 % z węgla
    brunatnego (elektrownia w Bełchatowie zaspakaja ok 20 % karojwego
    zapotrzebowania na energię). Najtańsza jest energia jądrowa - ale w Polsce
    się jej nie produkuje. Potem z węgla brunatnego i kamiennego. Inne źródla
    energii - gaz, olej, mazut co najmniej dwa - cztery raza
    droższe. "Alternatywne" - wiatr, wody podziemne, przypływy morza, energia
    słoneczna itp itd - to pieśń odległej przyszłości.

    Nie ulega wątpliwości, że w Polsce trzeba zamknąć kopalnie najbardziej
    nierentowne, ograniczyć zatrudnienie, zmniejszyć produkcję (do około 80-100)
    mln ton). Bardzo ważne jest unowocześnienie kopalń - często metody
    zarządzania nie zmieniły się od czasów Gierka.

    Ciekawe tylko kto będzie reformował te kopalnie, jak zamknięto szkoły
    górnicze i w tej chwili są ogromne problemy ze znalezieniem wykwalifikowanej
    kadry inżynierskiej - takie są efekty podejścia ideologicznego, a nie
    racjonalnego i ekonomicznego. W górnictwie tylko 4 % zatrudnionych ma wyższe
    wykształcenie.

    Ale jakieś opowieści o likwidacji górnictwa czy legendy o górnikach
    obżerających zdrowy rdzeń narodu - to baśnie i legendy.

    Nic nie wskazuje, żeby w Polsce struktura produkcji energii miała się
    zmienić - węgiel krajowy na pewno będzie najtańszy.

  • 78. Data: 2003-08-04 13:49:48
    Od: "mk" <k...@p...onet.pl>

    --
    > Zmieńmy POLITYKÓW !!! Od lat są ci sami dlatego jest cały czas źle !!! NIE
    > NADAJĄ SIĘ DO RZĄDZENIA TYM KRAJEM.
    > LUDZIE dlaczego wy tego nie widzicie !!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????

    Po za tym do rzadzenia krajem potrzebni sa
    wyksztalceni i odpowiednio do tego przygotowani profesjonalisci i fachowcy
    a nie, za przeproszeniem motloch granatem od pluga oderwany

    pzdr
    tracacy optymizm
    mk

  • 79. Data: 2003-08-04 13:57:36
    Od: "mk" <k...@p...onet.pl>

    --
    > zgadzam sie z tymi poglądami.. zmienialem juz kilka miejsc pracy ...ale
    > najgorzej ciagle jest chyba w urzedach, ceremonialy picia kawy , czytanie
    > lektur obowiazkowych (rzeczpospolita) ...i jak tu ma byc dobrze. ...

    Zgadzam sie, mialem okazje ostatnimi czasy chodzic do
    UM o roznych porach
    Widok jaki zastawalem w pomieszczeniach byl wciaz taki sam:
    3, 4 kobiety siedza pija kawe i wsuwaja ciastka nic nie robiac
    Przygotowanie jednego swistka papieru zajmuje im pol dnia.
    I ciagle narzekaja jak to maja zle.
    A my za to placimy.
    Te osoby nie maja pojecia jak wyglada prawdziwa
    praca u prywaciarza.

    pzdr
    mk

  • 80. Data: 2003-08-04 15:13:11
    Od: "Makaron von Knedelek" <a...@c...pl>

    > Dzisiaj rano znow. Normalni ludzie maja utrudnione zycie przez
    > kolejarzy, ktorzy domagaja sie wozenia powietrza w wagonach na liniach,
    > ktore przynosza straty. Kto finansuje te straty? Znow sie siega do
    > naszych kieszeni.

    Zgodzę się.... po co zorganizować 1 autobus... który dowiezie ludzi z
    punktu A do punktu B za 10% kosztów przejazdu pociągu...
    Będzie 1 kierowca (ewentualnie 1 osoba do sprzedarzu i sprawdzenia
    biletów) + koszty utrzymania autobusu (bęzyna ,amotryzacja ,etc)
    ALE PO CO? Lepiej pociąg z 2-3 wagonami (w tym jeden klasay I do przewozu
    kolejarzy i ich rodzin...bo normalnego człowiek nie stać na taki bilet...a
    jak stać to
    i stać na samochód)
    Z tego co słyszałem ...mają być utrzymane połączenia w których
    jeździ koło 50 osób.... Przeceiż tyle bez problemu zmieści się jak nie w 1
    w 2 autobusach...

    I chociaż narzekając na kraje UE... to takiek maksymalknego marnotrastwa
    kasy jak w Polsce nie widziałem... Politycy boją się za to zabrać bo to nie
    są popularne decyzje zwalniania ludzi w kraju gdzie bezrobocie jest wysokie
    Tylko w tym problem ,ze w dużej części te bezrobocie jest generowane
    właśnie przez brak takich posunięc... Więc koło się zamyka... i chyba tylko
    rewolucja bezrobotnych( desperatów) i rozsądnych przyniesie zmiany...