PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego w Polsce jest do dupy? › Re: Dlaczego w Polsce jest do dupy?
    From: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dlaczego w Polsce jest do dupy?
    Date: Fri, 5 Mar 2004 09:05:29 +0000 (UTC)

    andrzej <b...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Damianos" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > podobne ?
    >
    > Co by nie uważali to OBIEKTYWNIE nie można tego nazwać myśleniem czyli tak
    > czy inaczej można uzyć słowa idioci.
    > Jak cie to tak razi to niech będzie: "inteligentni inaczej"

    To jest TWOJE zdanie. Nasz partamentaryzm tym między innymi rózni się od
    np. brytyjskiego, że ludzie, którzy chcą pracy i chleba mogą zagłosować
    na "trzecią siłę". W preferencjach wyborczych nie ma czegoś jakiego jak
    "OBIEKTYWNIE". Tym bardziej, że w 1989-tym też nie było obiektywizmu, ale
    działanie impulsywne. Gdyby większość ludzi wiedziała co ich czeka po
    zwycięstwie wyborczym sił solidarnościowych, to mogę się założyć, że
    Solidarność miałaby problemy z dostaniem się do sejmu, bo głosowali by na nią
    tylko byli internowani i ich najbliżsi sympatycy. Wbrew temu co sądzisz,
    na Leppera nie będą głosować "inteligentni inaczej". Dwie podstawowe grupy
    wyborców, to po pierwsze związani z rolnictwem, którzy widzą zagrożenie ze
    strony UE, a po drugie ludzie zdesperowani. Ludzie zdesperowani to
    nie "inteligentni inaczej", ale tacy, którzy zawiedli się na innych. To są
    ludzie, którzy w ciągu ostatnich 14-stu lat stracili pracę, większość z nich
    nie tylko nie ma już zasiłku, ale jak narazie również nadziei powrotu do
    pracy. To są ludzie, którzy w bliższej lub dalszej przeszłości zostali
    wpędzeni w taką biedę, że już nie mają z czego zasiskać pasa, a stale słyszą
    w mediach, że konieczne jest dalsze zaciskanie pasa. To są również i tacy,
    którzy widzieli, że po odejściu ekipy, która wprowadziła bezrobocie były
    kolejne, które obiecywały je zmniejszyć. W ciągu tego czasu bezrobocie
    zmniejszyło się tylko za poprzednich rządów lewicy. Teraz rządzący są lewicą
    już tylko z nazwy i za ich obecnych rządów bezrobocie też rośnie. W każdej
    szanującej się demokracji są ludzie o lewicowych poglądach i należy uszanować
    ich racje i poglądy. Na kogo ma teraz głosować ktoś o lewicowych poglądach
    jeżeli lewicowe poglądy głosi tylko Lepper, a w SLD/UP trwa dyskusja na temat
    powrotu do lewicowości, bo niektórzy politycy - lepiej późno niż wcale -
    stwierdzili, że polska nominalna lewica właśnie prekracza środek i jak się
    nie zatrzyma to zacznie się staczać na prawo? Tylko ktoś niedorosły - takie
    duże dziecko - może uważać, że przeciętnemu obywatelowi jest potrzebna do
    życia i szczęścia "wolność", nieskrępowane podróżowanie, wolność mediów, broń
    w domu, wolny rynek, giełda papierów wartościowych, swobodna międzynarodowa
    wymiana ludzi, kultury, myśli technicznej, towarów, co miesiąc nowy komputer
    bo ten stary już muli, nowy samochód jak się popielniczki zapełnią, itd.
    BZDURA! Przeciętnemu człowiekowi jest potrzebne codzienne utrzymanie dla
    niego i dla jego dzieci. Do tego na obecnym szczeblu cywilizacyjnym musi mieć
    pracę. No i co? Pozbawiony pracy ma głosować na tych co mu tę pracę zabrali i
    wpychają w coraz większą nędzę dlatego, że jest to mądre, rozsądne i
    politycznie poprawne w odczuciu tych, którzy jeszcze pracę mają? Czy
    przypadkiem takie głosowanie nie swiadczyłoby o pewnych brakach
    intelektualnych?? Są takie dziedziny życia, w który podejście "na chłopski
    rozum" jest najlepsze jeżeli nie jedyne.
    W Polsce jest do dupy, bo ci co są wolni od trosk dnia codziennego, coraz
    jawniej mają w dupie tych, dzięki którym mają ten komfort, a którzy są
    wpychani w coraz większą nędzę.

    Marek