PracaGrupypl.praca.dyskusjePortal/Serwis o stawkach › Re: Dlaczego pytanie o wynagrodzenie to bezczelność?
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dlaczego pytanie o wynagrodzenie to bezczelność?
    Date: Sun, 28 Oct 2007 19:55:24 +1300

    Jagna W. wrote:

    > Użytkownik "Alek" <b...@s...com> napisał w wiadomości

    > O właśnie, coś mi się nasunęło. Co o tym sądzicie?
    > Parę miesięcy temu wysyłałam odpowiedzi na ogłoszenia o pracę do różnych
    > ogłoszeniodawców. [...]
    > Jedna odpowiedź brzmiała wręcz "To oburzające, ze jako pierwsza zadaje
    > pani takie pytania. Życzymy powodzenia, bo z takim podejściem będzie
    > miała pani trudności w znalezieniu pracy". [...]
    > odpowiedzi brzmiały mniej więcej "Pani argumenty są
    > niedorzeczne". No i troche zgłupiałam, bo autentycznie nie rozumiem co
> [...]

    Podawanie zarobkow lub nie to kwestia lokalnej kultury, sa panstwa, w
    ktorych sie podaje zarobki w ogloszeniach, sa takie (rowniez wsrod
    wysoko rozwinietych panstw), w ktorych sie nie podaje. Dyskusje na ten
    temat byly tu prowadzone wielokrotnie i chyba powiedziano wszystko, co
    mozna. Twoj post sklania mnie do zwrocenia uwagi na nieco inny aspekt
    sprawy.

    Kandydat ma prawo uprzejmie zapytac, firma moze miec swoje powody czy
    silne postanowienie, zeby nie powiedziec, ale da sie odmowic z
    szacunkiem dla pytajacego, a przytoczone przez Ciebie odpowiedzi sa w
    tonie skarcenia kogos, kto jest niczym i kto smial wyskoczyc z czyms
    nieodpowiednim.

    Czasy duzego bezrobocia i zdesperowanych kandydatow mocno sie odbily na
    psychice niektorych ludzi, ktorzy uznali, ze naturalnym porzadkiem
    rzeczy jest, ze kandydat ma sie plaszczyc i ze im sie to podoba.
    Atrakcyjnosc tej sytuacji dla nich jest objawem powaznych problemow
    osobowosciowych i gdy mnie cos takiego spotka, to sie ciesze, ze mam
    cenna i przydatna informacje, od kogo sie trzymac z daleka. Proponuje Ci
    potraktowac to w ten sam sposob.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia