PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego jest bieda i bezrobocie. › Re: Dlaczego jest bieda i bezrobocie.
    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dlaczego jest bieda i bezrobocie.
    Date: Fri, 21 Mar 2003 16:46:12 GMT

    Pięknego dnia Fri, 21 Mar 2003 15:49:40 +0100, "WOJSAL"
    <w...@g...pl> zakodował:

    >Konsumpcja biezaca to nic innego jak popyt. A popyt
    >pobudza gospodarke. Zgadza sie?

    Nie. Nie cały popyt to konsumpcja. Wzrost konsumpcji powoduje spadek
    popytu inwestycyjnego. A dzieki inwestycjom rośnie produkcja,
    wydajność itd. Pieniądze do wydania są te same - tylko pytanie, czy
    kupisz za nie rybę, czy wędkę.

    >Jesli ja mniej konsumuje, to moj sklep mniej mi sprzedaje. A dalej
    >mniej zamawia, a dalej producent mniej produkuje. Wskaz
    >blad w moim rozumowaniu.

    Proszę bardzo:
    Gdybyś nie wydał pieniedzy w sklepie, to coś musiałbyś z nimi zrobić.
    Jedyna alternatywa gorsza od wydania pieniędzy w sklepie to włożenie
    ich do skarpety. Inne wyjścia spowodują wzrost inwestycji. Czy to
    zainwestujesz pieniądze na giełdzie, czy ulokujesz w banku (a z tych
    pieniędzy zostanie udzielony kredyt) czy założysz za te pieniądze
    własną firmę - wtedy przyczyniasz się do wzrostu produkcji, rozwoju,
    zwiększenia miejsc pracy i pomnażania dóbr.

    >Inwestycja oczywiscie jest rowniez popytem. Jednak jest
    >jeden istotny warunek: inwestycja musi byc trafiona.

    Chcesz powiedzieć, że jeżeli ktoś podejmie błędną decyzję
    inwestycyjną, to taki zakup nie jest popytem?? Zastanów się co
    piszesz. Tak czy inaczej nie jest to gorsze niż zjedzenie loda - co
    najwyżej nie przyniesie dalszych korzyści i nie przyczyni się do
    rozwoju. Ale na pewno jest popytem.

    >Inwestowac po by inwestowac jest bez sensu.

    Konsumować po to by konsumować jest bez sensu. Już lepiej inwestować
    bez sensu jest lepiej - zawsze "przypadkiem" coś wyjdzie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775