PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego jest bieda i bezrobocie. › Re: Dlaczego jest bieda i bezrobocie.
    From: "dromader" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dlaczego jest bieda i bezrobocie.
    Date: Fri, 21 Mar 2003 15:33:28 +0100

    > No własnie skąd wziąść pieniadze, skoro obcy kapitał , który miał być dla
    > nas zbawieniem wypompowuje te pieniadze z naszego rynku? Ano trzeba by
    było
    > pogonic tych dziadów do płacenia konkretnych podatków,
    pogonic to slabe rozwiazanie bo nie mozna gonic kogos do placenia podatku
    ktory jest panstwu nienalezny z punktu widzenioa prawa podatkowego - sa
    mechanizmy i furtki, przez ktore mozna uciec. moim zdaniem konkretne podatki
    to niskie podatki - wtedy nikt ich nie unika bo koszty unikania podatkow sa
    jednak dosc wysokie.

    > skrócic okres
    > płacenia faktur dla wszystkich do dwóch tygodni a nie jak to sobie hale do
    > kilku miesiecy przedłużaja,
    nie wyobrazam sobie narzucenia firmie X zeby sciagnela kase z firmy Y w
    ciagu 2 tygodni jesli ta pierwsza tego nie chce. oczywiscie sa hipermarkety
    itp ktorych trzeba by przypilnowac ale nie mozna wylewac dziecka z kapiela;
    nie tedy droga.

    > wymagac zatrudnienia ludzi na umowy o pracę a
    > nie na głupawe zlecenia. pańswu przybywałoby pieniedzy na ubezp zdrowotne
    > takie tam inne.
    utopia.

    > To jest oczywiście bardziej skomplikowany mechanizm, no ale
    > sa poństwa w których jakos się to kręci tylko u nas ciągle ludzie nie
    > ponoszą odpowiedzialności za to co robia - tylko jak to zmienić?

    moj pomysl:
    wyjasnic wszystkim ludziom przed nastepnymi wyborami ze hasla populistyczne
    w dziedzinie gospodarczej to tylko hasla i nic sie nie da z nich
    zrealizowac. wyjasnic gornikom ze nie mozna ich zakladow pracy utrzymywac za
    pieniadze podatnikow bo wydobywaja cos co jest nam coraz mniej potrzebne i w
    dodatku drogie jak nigdzie indziej. wyjasnic rolnikom ze spoleczenstwo
    polskie nie sklada sie z samych rolnikow i skoro niemoga sobie poradzic z
    wlasnym gospodarstwem to nie powinni pchac sie do ukladania programu
    gospodarczego dla calego kraju. wyjasnic narodowcom wszelkiej masci ze nie
    jestesmy wyspa na oceanie o nieograniczonych zasobach naturalnych i musimy
    otwierac sie na inwestycje z zachodu oraz jak najbardziej zblizyc sie do
    innych krajow bo inaczej zakisimy sie we wlasnej biedzie. na sam koniec
    uswiadomic wszystkim ze rzadzeniem i gospodarka to sie musi zajac ktos
    madrzejszy od nas a nie "swoj chlop" bo go lubie i pilem z nim wodke.
    przydalo by sie aby politycy zrozumieli tez ze nie sa politykami zeby rabac
    kase na kazdej ustawie tylko po to zeby ustawa byla dobra dla ludzi.
    to tyle moich poboznych zyczen ;-)

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy