PracaGrupypl.praca.dyskusjeDla jakich pracownikow-informatyków jest jeszcze praca? › Re: Dla jakich pracownikow-informatyków jest jeszcze praca?
    From: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dla jakich pracownikow-informatyków jest jeszcze praca?
    Date: Thu, 14 Apr 2005 23:57:10 +0200

    Marek wrote:

    > komputerologii, którzy mają średnie wykształcenie? Kto i gdzie
    > zatrudnia absolwentów typu technik informatyk?

    Ogolnie rzecz biorac struktura kadry "informatycznej" jest w
    naszym kraju chora. Na stanowisko serwisanta sprzetowca PC
    wypytuja o bazy danych, architekture komputerow i tym podobne
    niepotrzebne w tym fachu bzdety.
    Pracodawcom przewrocilo sie w glowach od nadmiaru wolnych rak do
    pracy i przebieraja jak w ulegalkach.

    > Czy projektowane zwiększenie tempa informatyzacji społeczeństwa
    > będzie się wiązać ze wzrostem zapotrzebowania na ludzi z
    > doświadczeniem, czy tylko ci, którzy dzisiaj pracują "48 godzin
    > na dobę" będą pracować "96 godzin na dobę"?

    Dopoki sie nie zmieni struktura to nie przybedzie stanowisk.

    > Urzędy Pracy organizują szkolenia typu obsługa komputera lub
    > podobne, bo podobno bez znajomości komputera coraz trudniej o
    > pracę, ale z wieloletnią "znajomością komputera" też nadzwyczaj
    > trudno o pracę.

    Ale za to szkoleniowcy maja robote.

    > Jeżeli ktoś twierdzi, że rynek tworzenią stron www zapchał się
    > już jakieś dwa lata temu, to dlaczego oferty dla HTML-owców,
    > PHP-owców, Java i Flashmanów ciągle się pojawiają?

    Malo sie pojawa a czesto chca omnibusow,

    > Czy praca jest tylko przy projektach, a do codziennej, żmudnej,
    > solidnej pracy przy sprzęcie, sieciach, systemach i bazach
    > danych - już nikt pracowników nie potrzebuje?

    W epoce wszechobecnego klikania zalatwiaja to zazwyczaj studenci
    za grosze.
    Mam doswiadczenie w budowie sieci od 1991 roku i ciagle widze
    "fachowcow" z plastikowa zaciskarka zakladajacych wtyki jak leci
    nie wazne czy odpowiednie i czy kolorystyka zachowana bo to "jakos
    dziala".
    Jak nie dziala to wolaja np.: mnie zebym poprawil wtyki, bo nie ma
    mowy o zrobieniu sieci z patchpanelami i gniazdami bo "za drogo"
    i po co przeplacac jak tak dziala?
    To jest chore i nie dotyczy tylko tej branzy.