PracaGrupypl.praca.dyskusjeDla jakich pracownikow-informatyków jest jeszcze praca? › Re: Dla jakich pracownikow-informatyków jest jeszcze praca?
    From: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dla jakich pracownikow-informatyków jest jeszcze praca?
    Date: Thu, 14 Apr 2005 20:17:18 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@c78-153.icpnet.pl

    Dnia Thu, 14 Apr 2005 10:26:22 +0000 (UTC), " Marek"
    <m...@W...gazeta.pl> wklepał(-a):

    >Kilkuletnie śledzenie rynku pracy, ogłoszeń w mediach, propozycji uczelni,
    >szkół i organizatorów szkoleń, a także dorywcze śledzenie wypowiedzi
    >na grupie, nasuwa mi wiele pytań, na które ciągle nie mam nie tyle sensownych
    >co w pełni konstruktywnych odpowiedzi.
    >
    >Skoro większość ofert na stanowiska wokół informatyczne jest skierowana
    >do osób posiadających przynajmniej licencjata, to gdzie jest praca
    >dla specjalistów z ogólnie pojętej komputerologii, którzy mają średnie
    >wykształcenie? Kto i gdzie zatrudnia absolwentów typu technik informatyk?

    Powiem tak - firmy działające na rynku IT potrzebują niewielu takich
    pracowników. A twoim potencjalnym pracodawcą może być każda inna firma, która
    *korzysta* z komputerów, a nie tworzy oprogramowanie/systemy itd. Czyli urzędy,
    szpitale, administracja samorządowa, małe lub średnie firmy produkcyjne - IMHO
    tam powinieneś zwrócić swoją uwagę. Jest tam jeszcze sporo starych programów,
    które być może znasz i to może być twoja szansa.

    >Czy praca jest tylko przy projektach, a do codziennej, żmudnej, solidnej
    >pracy przy sprzęcie, sieciach, systemach i bazach danych - już nikt
    >pracowników nie potrzebuje?

    Powiedzmy sobie szczerze - poziom wiedzy informatycznej przez ostatnie 10 lat
    wzrósł i sporo osób nie potrzebuje już kogoś, kto stoi przy nich i pokazuje
    który klawisz nacisnąć. Działający sprzęt też nie jest na tyle awaryjny, żeby
    trzeba go było na bieżąco obserwować. Abstrahuję tu od systemów typu mission
    critical itp.