PracaGrupypl.praca.dyskusjeDla jakich pracownikow-informatyków jest jeszcze praca? › Re: Dla jakich pracownikow-informatyków jest jeszcze praca?
  • From: "HHH" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dla jakich pracownikow-informatyków jest jeszcze praca?
    Date: Thu, 14 Apr 2005 14:04:33 +0200

    Hej,
    Jeśli chodzi o flashowców PHPowców, ostatnio JSPowców itd itd. to w zasadzie
    nie jest to w pewnych okolicznościach już informatyka a bardziej
    marketing/agencja interaktywna/full service.
    Jeżeli jesteś technikiem informatykiem to właśnie masz duże szanse "przyjąć
    się" do jakiejś z tych firm - stopień komplikacji części z wykonywanych tam
    zadań nie sprzyja zatrudnianiu wysokowykwalifikowanych osób (nic Tobie nie
    umniejszajac w sensie b.dobra uczelnia, duże umiejetnosci pozainformatyczne
    itp). Sam pracowałem sporo czasu w jednej z takich firm właśnie jako technik
    informatyk (studia zaoczne robiłem w międzyczasie). Wiem też że właściciel
    wolał zatrudnić kogoś niedoświadczonego a więc z mniejszymi żądaniami
    finansowymi, "aby się uczył". To taka transakcja zamienna - ty robisz swoje
    i zdobywasz doświadczenie - on ma przynajmniej rok spokoju zanim przyjdziesz
    do niego z prośba o podwyżkę.
    Ogólnie rynek webików jest niszczony głównie przez same "firmy" webowe które
    przyzwyczajają klientów do bardzo niskich cen często stojących w zupełnej
    opozycji do czasu produkcji.Firm powstaje duzo więc można liczyć na pracę
    natomiast chyba nie w dłuższej perspektywnie i mając trochę szczęścia
    zarobki nieco powyzej średniej. Z pewnymi wyjątkami jak zawsze oczywiście.

    http://www.gazeta.pl/usenet/