PracaGrupypl.praca.dyskusjeDeputat weglowy. › Re: Deputat weglowy.
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Deputat weglowy.
    Date: 16 Apr 2003 03:14:10 -0700

    "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl> writes:

    > W tym momencie wkurza mnie i śmieszy zarazem, jak palanty pracodawcy w
    > Polsce płaczą o wysokich kosztach pracy. Celują w tym zwłaszcza ci z BCC.
    > Gdyby oni mieli takie obciążenia (kwotowo) wynagrodzeń jak w USA, to by

    ale pracodawca w usa ma ogromna przewage: nie ma nad soba kodeksu
    pracy. nie ma obowiazku trzymiesiecznego wypowiedzenia (za ktore
    trzeba pracownikowi placic, kiedy ten i tak nic nie robi), nie musi
    placic za ZADNE choroby pracownika; urlop ustawowo musi byc nie mniej
    niz bodajze 5 dni rocznie :) - reszta jest do negocjacji i zalezy od
    firmy oraz stanu.

    male firmy to w ogole nie zatrudniaja na zaden etat, tylko przyjmuja
    na godziny, odpracujesz swoje, kasa do lapki i wio.
    pensje sie dostaje zawsze brutto, zadnego pracodawcy nie obchodza
    twoje podatki i swiadczenia (chyba ze w pakiecie "zachecajacym" cos
    oferuje).

    w polsce to tak na czarno tylko sie pracuje :)

    > chyba zbiorowo sepuku popełnili. Ktoś zaraz powie, że pracownik w Polsce nie
    > jest tak wydajny jak w USA. Oczywiście, że tak jest. A od czego/kogo zależy
    > przede wszystkim wydajność pracownika?

    no wiesz, od samego pracownika ROWNIEZ.
    nie zapominaj :)

    > W przyzwoitych firmach dba się o taką organizację pracy i narzędzia, aby
    > pracownik pracował jak najwydajniej (chyba, że jest bajzel, jak nie
    > przymierzając w Sun Microsystems ;-)).

    hehehe ;) i dlatego chyla sie ku upadkowi. maja jeszcze na tyle rezerw
    finansowych, zeby przetrwac z 2-3 lata, ale o ile nie stanie sie cud i
    ich akcje nie pojda w gore, to zmierzaja ku bankructwu ;)

    > Oceniam, że szefowie 90% firm w Polsce nie mają pojęcia o zarządzaniu nimi.
    > Są jełopami bojącymi się komputeryzacji, automatyzacji, sformalizowania
    > procesów w firmie - czują się dobrze, jak jest bajzel.

    no.. tutaj to chyba musze ci przyznac racje ;)

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net