PracaGrupypl.praca.dyskusjeData urodzenia/wiek w CV › Re: Data urodzenia/wiek w CV
    From: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Data urodzenia/wiek w CV
    Date: Sun, 03 Dec 2006 22:55:06 +0100

    Rafal M napisał(a):

    > Hmmm tak sie wlasnie nad tym zastanawiam, w kraju z ktorego mam
    > wiekszosc swojego doswiadczenia w pracy wpisanie wieku czy daty
    > urodzenia natychmiast dyskwalifikuje dane resume (boja sie oskarzenia
    > do dyskryminacje ze wzgledu na wiek).
    Dla mnie oskarżenie o dyskryminację ze względu na wiek przy zatrudnianiu
    to idiotyzm. Chyba, że istnieją wyjątki, które pozwalają głośno
    twierdzić oczywistą prawdę, że do jednych zajęć lepiej nadają się osoby
    młode a do innych stare.
    Na Malcie, splendor najlepszej tamtejszej kawiarni (Cafe Cordina),
    podkreślał szacowny wiek kelnerów - koło 60, spokojni, stonowani,
    poruszający się w sposób, w jaki tylko człek stateczny może się
    poruszać. Nie wyobrażam sobie, by w eksluzywnej knajpie mógł obsługiwać
    osiemnastolatek. I na odwrót - sześćdziesięciolatek pracujący w
    wypożyczalni sprzętu do sportów ekstremalnych to pomyłka. Jeśli
    pracodawca nie popełni owej "dyskryminacji" to na pewno popełnią ją
    klienci, omijając taką wypożyczalnię z daleka. Albo dziennikarze,
    przyznający knajpie mniej gwiazdek w rankingach - za obsługę.

    > Dlatego chce sie upewnic jak jest w Polsce.
    W Polsce czasami wiek dyskwalifikuje kandydata. Jednak jest to jedna z
    tych informacji, których pożąda każdy pracodawca. Stąd lepiej wpisywać
    wiek niż datę (na podstawie której trzeba sobie policzyć wiek kandydata).

    pozdrawiam
    Maciek