PracaGrupypl.praca.dyskusjeDLACZEGO GŁUPKI BANKRUTUJĄ ??? › Re: DLACZEGO GŁUPKI BANKRUTUJĄ ???
    From: "Adam F." <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: DLACZEGO GŁUPKI BANKRUTUJĄ ???
    Date: Tue, 14 May 2002 14:33:15 +0200

    "No Name" <v...@w...pl> wrote in message
    news:3CE0026A.80707@wp.pl...

    > ja tego nie zakładam, ja wiem , że tak będzie - kilkakrotnie ten temat
    > ćwiczyłem na sobie - wiem, że tak być nie musi, ale statystycznie jest
    > bardzo prawdopodobne; ponadto kilka osób na tel grupie deklaruje wprost,
    > nie tylko, że tak będzie, ale, że tak być musi.

    Jeżeli sąsiad nr 1 bije żonę codziennie, a sąsiad nr 2 nie bije żony wcale,
    to statystycznie każdy z nich bije żonę co dwa dni. Na tym prostym
    przykładzie masz moje zdanie na temat statystyki....

> [...]
    > Jednak większość pracodawców włącza mechanizm hamujący do wynagrodzeń
    > pracowników - gdyby tak nie było, w pewnym momencie pracownik miałby
    > dużo za dużo pieniędzy, tyle, że mółby założyć własną firmę; można też
    > posłużyć się złotymi kajdankami: np. udziela się pożyczki na mieszkanie,
    > której pracownik nie jest w stanie spłacić i mówi się, że nie musi jej
    > zwracać - gdy planuje zwolnienie zwrot jest obligatoryjny. Pracownik
    > jest w pułapce: za mało zarabia, by się uwolnić - gdy prosi o podwyżkę -
    > pracodawca: dałem panu już wiele, jak się nie podoba, to won! (a

    W opisanej przez Ciebie powyżej sytuacji to pracodawca jest nie w porządku
    uwiązując świadomie pracownika pożyczką. Powtórzę jednak jeszcze raz - nie
    wszyscy tak postępują. Jest ich wielu, gdyż realia prowadzenia działalności
    w Polsce sprawiają, że bardzo ciężko jest się przebić uczciwym, ale są tacy,
    którym się udało - i wszelkie uogólnienia są wobec nich nie w porządku (ja w
    ogóle jestem przeciwnikiem jakichkolwiek uogólnień).

    > Pewnie, ale to nie pracownik ponosi ryzyko biznesowe, a jego rażące
    > niedbalstwo jest podstawą do zwolnienia.

    Zgadza się, teoretycznie jest.... w praktyce bywa różnie, o czym przekonał
    się na własnej skórze mój znajomy. Dlatego ja osobiście nie mam zamiaru
    zatrudniać pracowników etatowych, i trwać przy tym tak długo jak będzie to
    możliwe. Na szczęście żadne prawo nie zmusi mnie do zatrudnienia kogokolwiek
    wbrew mojej woli (odpukać - kto wie jakie głupie pomysły mogą przyjść
    rządowi do głowy).

    Pozdrawiam
    Adam