PracaGrupypl.praca.dyskusjeDLACZEGO GŁUPKI BANKRUTUJĄ ??? › Re: DLACZEGO GŁUPKI BANKRUTUJĄ ???
    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: DLACZEGO GŁUPKI BANKRUTUJĄ ???
    Date: Mon, 13 May 2002 19:32:49 +0200

    Użytkownik Adam F. napisał:
    >(...)
    >
    > Nawiasem mówiąc odpowiedzialność za takie działania może być całkiem spora,
    > z czego chyba wiele osób nie zdaje sobie sprawy. Bezkarni prezesi zdarzają
    > się głównie w spółkach skarbu państwa, gdzie trafiają z nadania politycznego
    > i są odpowiednio kryci.

    Ja akurat lepiej znam z o.o. - przestępstwa związane ze sprawowaniem
    funkcji członka zarządu zagrożone są karami od 3 miesięcy pudła do lat
    10 , no i oczywiście pełna odpowiedzialność majątkiem. Znam osobę
    zagrżoną łacznie wyrokiem ponad 20 lat z tytułu działania na szkodę
    spółki, oszustwa, fałszowania bilansów etc.

    Myślę, że dobrze byłoby, żeby wszyscy pracownicy etatowi zdali sobie
    sprawę, że spółka z o.o. jest z o.o. tylko dla udziałowców, ale nie dla
    zarządu. Jeżeli ktoś proponuje szeregowemu pracownikowi stanowisko w
    zarządzie, gdy finanse półki są niejasne lub zagrożona jest bankructwem
    - należy taką osobę walić prosto w mordę. Jeżeli proponuje to samo i
    podział kompetencji z zajmowaniem się finansami, to nawet walenie w
    mordę jest grzecznością.
    To tyle, bo miejscowi hunwejbini wyproszą nas na jakieś "prawo" czycoś
    podobnego.

    Dogbert, Evil HR Manager