PracaGrupypl.praca.dyskusjeDG a zameldowanie › Re: DG a zameldowanie
  • Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: DG a zameldowanie
    Date: 18 Apr 2008 22:15:27 +0200

    Dnia 18.04.2008 Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> napisał/a:

    [...]

    > Teoretycznie DG rejestruje się urzędzie miasta/gminy i US właściwym
    > dla miejsca zamieszkania.
    >
    > Ale tylko teoretycznie.

    W praktyce. Od września prowadzę DG w miejscu zamieszkania i nie
    napotkałam żadnych problemów ze strony urzędników.

    [...]

    > Ponieważ:
    > - w urzędzie miasta/gminy będą wymagać od Ciebie zameldowania jako
    > dowodu zamieszkania

    Nie wymagają.

    > - w US będą chcieli od Ciebie zameldowania, a jeśli go nie masz, to
    > tytułu prawnego do lokalu, w którym będziesz prowadził DG

    Skoro i tak chce prowadzić DG w mieście B, to i tak musi mieć tam jakiś
    lokal. Jaki to problem pokazać tytuł prawny?

    > - itd. itp. aż nie chce wymyślać, ja zakładałem DG w miejscu
    > zameldowania i potem przemeldowywałem się w nowe miejsce i w bardzo
    > wielu przypadkach meldunek był rzeczą bardzo ważną (od urzędu
    > miasta/gminy zaczynając, gdzie meldunek był dowodem zmiany siedziby
    > firmy, w US gdzie wymagali meldunku do NIP-1 i do zmiany właściwości US,
    > a na ZUSie i GUSie kończąc).

    No więc z mojej perspektywy:
    - w UM chcieli tylko dowodu osobistego, żeby sprawdzić kim jestem
    - w GUS chcieli ode mnie tylko dowód, jak wyżej.
    - w US chcieli tytuł prawny do lokalu, ale jest to jeden z wymaganych
    załączników
    - w ZUS nie chcieli chyba nic poza wypełnionymi formularzami

    W moim dowodzie nie ma żadnych informacji o obecnym miejscu
    zamieszkania.

    > a/ musiałbym to tłumaczyć chyba 5 różnym urzędnikom w 3 różnych urzędach
    > b/ skutek tego tłumaczenia być może byłby taki, że dostałbym odpowiedź
    > odmowną na piśmie, od której mógłbym się odwoływać dalej. Czyli zamiast
    > jednego dnia (tyle zajęła mi rejestracja DG)

    Mi trochę dłużej, bo konto internetowe zakładałem.
    Sam wpis do EDG, GUS i złożenie NIPu, trwało 1 dzień.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl