PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy warto być w pracy lojalnym › Re: Czy warto być w pracy lojalnym
    From: "Jackare" <1...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy warto być w pracy lojalnym
    Date: Wed, 23 Apr 2008 02:00:57 +0200

    Jeszcze dorzucę tylko tyle że dobrego kierownika poznasz zazwyczaj po jego
    trudnym charakterze i umiejętności budowania i utzrymania zespołu, bo firma
    to ludzie.
    Przy dobrym kierowniku nie występują sytuację w których kierownik wyciera
    sobie ryj przed przełożonym swoimi podwładnymi. Dla prezesa, całym tym
    działem lub projektem powinien być właśnie jego kierownik.
    Przy dobrym kierowniku, prktycznie wszystkie decyzje rozgrywają sie na linii
    kierownik - pracownik i kierownik nie potrzebuje do tego autorytetu lub
    pozycji np prezesa zarządu. Przy dobrym kierowniku pracownik wie w oparciu o
    konkretne wymierne informacje: za co dostaje premię, za co jest mu ona
    obcięta, jakie cechy powinien doskonalić, nad jakimi wadami powien
    popracowac lub panować a wszystko to ma wymiar zawodowy. Nie odczuwa się w
    tym cienia jakichkolwiek wycieczek osobistych. Dobry kierownik zazwyczaj
    zarzadza autorytarnie ale rozmawia z pracownikami i ich słucha. Pracownicy
    wiedzą że np więcej niż X na stanowisku A nie zarobią, jeżeli chcą więcej
    zarabiać mogą się podnieść swe kwalifikacje i przejść na stanowisko B,
    pracownicy widzą że następuje reakcja na zgłaszane przez nich problemy.
    Bardzo żadko przy dobrym kierowniku zwalnia sie ludzi od razu - z
    zaskoczenia. Rozmawia sie, proponuje się pracę na innym stanowisku, w innym
    charakterze - przecież pracownik z kilkuletnim stażem to jest ogromna
    inwestycja firmy. Szkoda tak po prostu, nagle z niej zrezygnować, w
    normalnych układach próbuje się taką inwestycje wpasować w różne miejsca
    gdzie może przynosić zysk firmie. Przy dobrym kierowniku raczej nie czuje
    się stresu związanego z samym przychodzeniem do pracy - pracujesz w jasnych
    relacjach, masz jednego przełożonego a nawet gdy się chce ciebie zwolnić są
    ku temu zazwyczaj argumenty nie do obalenia i praktycznie nie zdarza się, że
    dowiadujesz się o nich w momencie zwolnienia, znasz je wcześniej bo jesteś
    na ich podstawie oceniany.
    Niewiele osób zdaje sobie sprawę że zarządzanie ludźmi i "bycie
    kierownikiem" to taka sama praca jak inne do której potrzebne są konkretne
    dane i która polega na wykonywaniu konkretnych działań, dokładnie tak samo
    jak praca inżyniera, lekarza czy robotnika. Zarządzanie czy awans tylko
    przez dobre relacje z prezesem to prosta droga do rozłożenia firmy lub
    działu.
    Przeszedłem ścieżkę od seregowego pracownika do dyrektora firmy. Żadnej
    pracy nie dostałem po znajomości czy z polecenia. Branża IT. Pracowałem z
    topowymi klientami (wojsko, spółki giełdowe, np TPSA) a także wewnętrznie.
    Zawsze kierowałem sie dwiema prostymi zasadami: "traktuj innych tak jakbyś
    sam chciał być traktowany" i "nie jestem lepszy lub inny od ludzi wokół
    mnie - tak samo jak oni jestem pracownikiem" co pozwalało zachować dystans i
    normalne relacje.Niestety bagna i bydła jest wokoło tyle że czasami się
    odechciewa.
    --
    Jackare