PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy to wolna amerykanka i musisz byc na kazde skinienie pracodawcy › Re: Czy to wolna amerykanka i musisz byc na kazde skinienie pracodawcy
    From: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy to wolna amerykanka i musisz byc na kazde skinienie pracodawcy
    Date: Fri, 02 Sep 2005 00:19:11 +0100

    >Imho to nie jest sztuczny problem - jak ktos szuka pracocholikow niech
    >to napisze wyraznie w ofercie pracy .
    >Kiedys pracowalem w duzej firmie produkcyjnej i sluzby techniczne
    >mialy tam w niedziele i swieta dyzury domowe -byl rozpisany harmonogram na
    >pol roku
    >do przodu ; wybrani pracownicy musieli byc osiagalni pod telefonem (
    >oczywiscie
    >trzezwi ) i w ciagu okreslonego czasu dotrzec w razie potrzeby do zakladu.
    >Moze dla ciebie to niewiarygodne ale tym ludzi placilo sie za gotowosc -
> [...]

    A proszę ich bardzo, mogą mieć nawet 140% jak sobie wynegocjują.
    Poza tym do znajomej pytającego dzwonią wcześniej i mówią że za parę
    dni może pracować, a nie że ma być pod telefonem i jak zadzwonią to
    się natychmiast stawić.

    >Powazne traktowanie to zatrudnienie tylu pracownikow ilu trzeba do
    >normalnego funkcjonowania

    Zakład pracy, w którym pracowałem nie należał do mnie. Nie byłem też w
    nim kierownikiem, więc mnie kompletnie nie obchodziło jak ktoś
    prowadzi swój biznes. Jeśli ktoś znajdzie chętnych do pracy w takim
    trybie to proszę bardzo. Jak mi przestała firma odpowiadać, to
    poszukałem sobie innej pracy. Zawsze tak robię.

    >firmy ciekawe czy ten market tez tak traktuje swoich pracownikow w kraju
    >macierzystym - podejrzewam
    >ze takie pomysly rodza sie w glowach genialnych polskich menadzerow .

    Na zachodzie w supermarketach też, pomimo nazwy, super nie jest. Przy
    rekrutacji pytają się, czy jak będą nadgodziny, to jesteś w stanie
    pracować. Jest to jeden z elementów, który jest uwzględniany przy
    rekrutacji pracownika.

    Z innego miejsca pracy dzwoniono do mnie i pytano się czy mam ochotę
    pracować i jeśli tak to za ile mogę się stawić.

    Z jednej agencji pośrednictwa zadzwoniła do mnie pani o 13:10 i pytała
    się czy mogę dziś pracować. A o której? Odpowiedź była, że od 13:00.
    Na tym "wspaniałym" zachodzie jest to normalne (świadczą o tym również
    doświadczenia znajomych), chcesz pracować to pracujesz, nie chcesz to
    nie.

    Poza tym warto spojrzeć na tą lepszą stronę medalu, przecież to nawet
    lepiej jeśli Paweł spędzi romantyczny wieczór ze znajomą w czwartek, a
    nie w piątek ;-) Dyskoteki, kluby i kawiarnie są mniej zatłoczone, a w
    sobotę można wstać rano i np. na jakąś wycieczkę gdzieś skoczyć*.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

    * jeszcze jest tyle miejsc do zwiedzenia... a mimo to pewnie pracować
    będę... A co! Też sobie ponarzekam! ;-)