PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy to wolna amerykanka i musisz byc na kazde skinienie pracodawcy › Re: Czy to wolna amerykanka... - długie!
    From: Rafal Skoczylas <n...@s...org>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy to wolna amerykanka... - długie!
    Date: Sun, 4 Sep 2005 09:03:11 +0000 (UTC)
    Sender: nils <n...@i...novacom.pl>

    On Sun, 4 Sep 2005 06:58:51 +0000 (UTC), Marek wrote:
    > Piszę być może, bo zawsze trzeba brać poprawkę na to, że ani Polska nie
    > jest normalnym krajem, ani polskie społeczeństwo nie jest w pełni
    > normalne.

    Jakie to wygodne tłumaczenie wszelkich problemów, prawda?

    > Czy wy nie rozumiecie, czy nie chcecie zrozumieć, że wasze (i nie tylko
    > wasze rady) są dobre, ale wyłącznie dla bezrobotnych, których jeszcze
    > pracodawcy w miarę chętnie przyjmują?

    "Zrobić coś, żeby być chcianym". Jeżeli to wg. Ciebie zła rada, to co
    proponujesz? Żeby pracodawcy się dostosowali i brali tych których nie
    chcą? Nie bardzo rozumiem do czego zmierza Twój tok rozumowania.

    > Jest powszechnie wiadome, że przedział względnej aktywności zawodowej
    > został ograniczony do przedziału 24-35 lat.

    Tzn. komu to jest wiadome? Bo z np. moich obserwacji wynika inaczej.

    > Jest powszechnie wiadome, że Polska jest &#8222;krajem ludzi uczących
    > się&#8221; (na studiach) w stopniu większym niż za PRL, więc dla
    > wszystkich z wyższym pracy nie ma,

    Bo od jakiegoś czasu nie chodzi o wyższe wykształcenie (na papierze),
    tylko o umiejętności. Jeżeli nie umiesz wykonywać pracy, która jest
    poszukiwana na rynku, to nie masz zatrudnienia. To chyba oczywiste?

    > Ktoś powie, że to ich wina, bo po co się kształcili. Dobra, ale to zakłócenie
    > spowodowane nadmiarem absolwentów z wyższym przerzuca cię na osoby
    > ze średnim i zawodowym, które przez to mają problem z zatrudnieniem się.
    > No i nikt nic nie robi, żeby to zakłócenie usunąć.

    Kto miałby robić i po co? Niech to reguluje rynek.

    > Ponieważ ilość miejsc pracy w porównaniu z rokiem 1989-tym została
    > drastycznie zmniejszona, [...]

    Chciałeś chyba powiedzieć, że przestała być sztucznie zawyżana.

    > Pewne grupy wiekowe są dyskryminowane przez ustawodawcę i pracodawców
    > ( a nie jak ktoś z uporem maniaka twierdzi, że przez masonów i cyklistów),
    > i dopóki ta dyskryminacja nie zniknie, [...]

    Masz jakieś niespójne podejście. Kilka linijek wyżej domagasz się
    wprowadzania odgórnych regulacji, a tutaj żądasz ich znoszenia.

    > To co wypisuję, to nie są narzekania, tylko obiektywna prawda, a jeżeli
    > ktoś twierdzi, że to nie prawda, to [...]

    "Z mojego subiektywnego punktu widzenia jestem całkowicie
    obiektywny." -- Grzegorz J. Gigol.

    n.
    --
    Knowledge is a process of piling up facts; wisdom lies
    in their simplification.