PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy studia mają sens??? › Re: Czy studia mają sens???
    From: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy studia mają sens???
    Date: Mon, 18 Apr 2005 10:52:31 +0200

    "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> wrote in message
    news:d3ukdq$p2i$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Jako absolwentka ekonomii skomentuje.
    > Owszem, sam program daloby sie sciesnic (wyrzucajac z niego po drodze
    kilka
    > malo praktycznych rzeczy). Ale program byl dla mnie tylko czescia wartosci
    > studiow (ktorych nie robilam dla papieru czy z oczekiwan latwego zdobycia
    > dobrego zawodu - biznes i zycie gospodarcze szczerze mnie interesuja).
    > Te inne wartosci to byly:
    [ciach]
    > To rzeczy niewymierne, ale dla mnie bardzo wazne i bardzo wysoko je
    oceniam.
    > Sam program to naprawde tylko część. Wobec programu mam duzo zastrzezen,
    ale
    > ogolna inspiracja byla wysokiej jakosci - choc moja uczelnia nie nalezala
    do
    > wiodacych w kraju i miala w rankingach zdaje sie piate miejsce.

    Masz racje program i tzw. renoma uczelni to jedno, ale tak naprawde wszystko
    zalezy od tego na jakich ludzi trafisz wsrod studentow i na jakich
    wykladowcow. Bo w skrajnych przypadkach absolwent/ka jakiegos uniwersytetu z
    dolnych krancow rankingu moze wiecej wyniesc ze studiow niz absolwent/ka SGH
    (zwlaszcza robot typu Zakuc/Zdac/Zapomniec). Ale mnie prawie absolwenta
    informatyki i studenta na polmetku zarzadzania i marketingu (oba dzienne)
    wiem dokladnie jak wygladaja jedne i drugie studia i po prostu irytuje mnie,
    ze po obu studiach daja takie samo "wyksztalcenie wyzsze mgr". No, po
    informie mam mgr inz i chociaz to mnie pociesza ;)
    Druga sprawa, ze to jest dla mnie az straszne, bo po porstu widze po moich
    kolegach i kolezankach z zarzadzania jak slabo sa przygotowani do zycia - no
    sa tacy, ktorzy po prostu klepia dobre oceny, udzielaja sie w kolkach i
    buduja w ten sposob CV do jakiegos koncernu.... ale co z tego skoro i jezyk
    niespecjalnie i do przygotowania sie do rozmowy rekrutacyjnej to naprawde
    potrzeba jakiegos kursu, bo samodzielnie jest to praktycznie nie do
    zrobienia. A same takie studia NIC nie daja - to jest super kierunek jako
    podyplomowka/uzupelniajace. Zrobic normalne studia a do tego dolozyc taki
    dwuletni ZiM. Kazdy dzisiejszy programista (z wskazaniem na projektantow)
    powinien cos takiego zaliczyc, a zapewne i wiele innych kierunkow
    inzynierskich.

    pozdrawiam
    Zbyszek