PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy proponować zarobek w CV?

  • 1. Data: 2004-06-15 21:27:20
    Temat: Czy proponować zarobek w CV?
    Od: "BeataB" <b...@o...pl>

    Witam wszystkich!
    Mam pytanie dotyczące CV albo listu motywacyjnego.
    Pamietam, że kilka lat tem w jednym z tych dokumentów mozna było (należało)
    zaproponować wysokość zarobków za pracę, o którą się staram.

    Czy mógłby mi ktoś napisać czy to jest aktualne? Jeśli tak, to w którm
    piśmie trzeba to ująć? W CV czy liście motywacyjnym? I czy powinna to być
    kwota netto czy brutto?
    Za wszystkie odpowiedzi bede wdzięczna.
    Pozdrawiam
    Beata

  • 2. Data: 2004-06-15 21:37:59
    Temat: Re: Czy proponować zarobek w CV?
    Od: "apple" <j...@x...wp.pl>

    BeataB napisał(a) w wiadomości: ...
    >Mam pytanie dotyczące CV albo listu motywacyjnego.
    >Pamietam, że kilka lat tem w jednym z tych dokumentów mozna było
    >(należało) zaproponować wysokość zarobków za pracę, o którą się staram.

    Jak dla mnie, szczytem glupoty byloby zamieszczenie w CV takiej informacji.
    Kwestie finansowe omawiasz w czasie bezposredniej rozmowy.

    apple

  • 3. Data: 2004-06-15 22:10:53
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    apple w news:canq1p$bhh$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Jak dla mnie, szczytem glupoty byloby zamieszczenie
    > w CV takiej informacji.

    A to niby dlaczego? Z jakich powodow poruszenie tego tematu pozniej jest
    lepsze niz od razu (tym bardziej, ze chyba i tak czesciej to pracownik
    pierwszy musi podac przyblizona kwote)? Jesli ktos ma ustalone oczekiwania
    to co sie ma czarowac, tracic czas i zabierac go innym? Przedstawia sie
    konkretna oferte i od razu podaje cene za ile mozna to otrzymac.

    Moim zdaniem taka informacje najlepiej zamiescic w CV.

    --
    pozdrawiam
    Greg

  • 4. Data: 2004-06-15 23:17:22
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    BeataB; <canpjk$59h$2@achot.icm.edu.pl> :

> [...]
    > Pamietam, że kilka lat tem w jednym z tych dokumentów mozna było (należało)
    > zaproponować wysokość zarobków za pracę, o którą się staram.

    Nadal można, nikt nie zabronił, ale nie jest to zwyczajem.

    > Czy mógłby mi ktoś napisać czy to jest aktualne?

    Widziałem raz, czy dwa takie oferty w GW, gdzie proszono o podanie
    proponowanego zarobku. Czyli - skoro nie jest zwyczajem, to podawaj
    wtedy, kiedy jest wymagane w ogłoszeniu - negocjacje, nawet jeżeli
    uznać, że wynik jest z góry ustalony, lepiej przeprowadzać osobiście.

    > Jeśli tak, to w którm
    > piśmie trzeba to ująć? W CV czy liście motywacyjnym?

    Na logikę w LM - CV, to inaczej życiorys, więc funkcjonalnie taka
    informacja trochę się kłóci z innymi.

    > I czy powinna to być
    > kwota netto czy brutto?

    Jak sobie ogłoszeniodawca życzy. Ja podaję brutto [oczywiście
    zaznaczając tę informację], bo:

    - brutto jest wyższa i już żadnych niedomówień na moją niekorzyść nie
    będzie ;)

    - w zależności od wysokości sumy, suma netto może się zmieniać w ciągu
    roku z uwagi na zmianę skali podatkowej czy innych obciążeń [składka
    zdrowotna];

    - brutto zawsze miałem w umowach o pracę;

    Tu jedna uwaga - jeżeli osoba korzysta ze zwolnień z ZUSu [np. student]
    i/lub "pracuje" na umowę zlecenia [stały ryczałt podatkowy - nie
    pamiętam do jakiej sumy umowy], to mz. lepiej jest podawać netto -
    ładniej wygląda i mniej się różni od wynagrodzenia wypłaconego, niż w
    przypadku takiego starego dziada jak ja - w przypadku nieuwagi
    zatrudniającego łatwiej przełknie swoją pomyłkę. ;)

    > Za wszystkie odpowiedzi bede wdzięczna.

    Ale jakby co, to nie wiem czy to ma większą wartość [moje doradzanie] -
    jak znajdę robbotę, to wtedy będę mógł robić za mądrego, teraz tylko
    udaję. ;)

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 5. Data: 2004-06-16 19:54:29
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Greg" <o...@o...op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > konkretna oferte i od razu podaje cene za ile mozna to otrzymac.
    > Moim zdaniem taka informacje najlepiej zamiescic w CV.

    ???
    O czym Ty mówisz? :-)) CV - "Historia Życia" a nie "ile chcę dostawać".
    Jak już, to w liście motywacyjnym - a i tak brzydko by wyglądało...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 6. Data: 2004-06-16 21:54:39
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > Jak sobie ogłoszeniodawca życzy. Ja podaję brutto [oczywiście
    > zaznaczając tę informację], bo:

    ja kiedyś podawałem kwotę, którą mówiłem że chcę żeby była netto, pracodawca
    zjeżdżał na brutto a ja udawałem że owszem, mogę się zgodzić, ale na pewno
    po okresie próbnym będę renegocjował.
    taki mały element sztuki negocjacji

  • 7. Data: 2004-06-17 04:54:14
    Od: "wlemac" <mw[nospam]@wlekus.com>

    Użytkownik "BeataB" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy mógłby mi ktoś napisać czy to jest aktualne? Jeśli tak, to w którm
    > piśmie trzeba to ująć? W CV czy liście motywacyjnym? I czy powinna to być

    moim zdaniem podanie kwoty jaka chcemy zarabiac w lm dodaje nam szans na
    zyskanie pracy
    dlaczego?
    wyobraz sobie ze jestes pracodawca - a to raczej ludzie ktorzy lubia
    konkrety
    przegladasz setki ofert z ktorych nic nie wynika ale masz kilka konkretnych
    ( z podanymi zarobkami) i raczej z tych wybierasz
    jesli firma sklada oferte firmie tez musi podac cene

    nie zapominajmy: W KAPITALIZMIE PRACA JEST TOWAREM
    pracuje ten kto jest bardziej konkurencyjny - i to nie zawsze jest ten co ma
    mniejsze oczekiwania placowe

    pozdrawiam
    wlemac

  • 8. Data: 2004-06-17 16:28:49
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    DooMiniK w news:caq8jc$8tb$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > O czym Ty mówisz? :-)) CV - "Historia Życia" a nie "ile chcę
    > dostawać".

    Bardziej chodzilo mi o sposob prezentowania pewnych informacji, niz
    tlumaczenie ;-)

    oczekiwane stanowisko: ...........
    oczekiwana placa: ...........
    nr telefonu: ...........
    adres e-mail: ...........

    ;-)

    > Jak już, to w liście motywacyjnym - a i tak brzydko by wyglądało...

    Kierujac sie nazewnictwem (i logicznie myslac ;-P) to faktycznie - jaka
    placa by mnie satysfakcjonowala, motywowala. Ale wpisywanie kwoty w tym
    miejscu wydalo mi sie jakies takie nie na miejscu :-)

    --
    pozdrawiam
    Greg

  • 9. Data: 2004-06-19 17:49:38
    Od: Fux <f...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Jun 2004 23:27:20 +0200, "BeataB" <b...@o...pl> wrote:

    >Witam wszystkich!
    >Mam pytanie dotycz?ce CV albo listu motywacyjnego.
    >Pamietam, ?e kilka lat tem w jednym z tych dokumentów mozna by?o (nale?a?o)
    >zaproponowa? wysoko?? zarobków za prac?, o któr? si? staram.
    >
    >Czy móg?by mi kto? napisa? czy to jest aktualne? Je?li tak, to w którm
    >pi?mie trzeba to uj??? W CV czy li?cie motywacyjnym? I czy powinna to by?
    >kwota netto czy brutto?
    >Za wszystkie odpowiedzi bede wdzi?czna.
    >Pozdrawiam
    >Beata

    Witam !!!!

    Kwote zarobkow nie podajemy ani w CV, a tym bardziej w liscie
    motywacyjnym !!!. Cos takiego wychodzi na rozmowie kwalifikacyjnej, i
    na pewno na takie pytanie ze strony pracodawcy trzeba byc
    przygotowanym. Pytanie o stawke natomiast mozna spotkac "pisemnie"
    jedynie w gotowych kwestionariuszach od pracodawcy. Tam faktycznie
    jeden z koncowych punktow zadaje takie zapytanie. na koncu tej linijki
    napisane jest, czy oczekuja od nas przewidywanych zarobkow Netto czy
    Brutto. Mam tylko jedna prosbe - nie myslmy tego, bo na rozmowach
    czesto przezywalem komedie :).. Jesli ktos ma jakies zapytania
    odnosnie rozmow kwalifikacyjnych, podan, listow motywacyjnych prosze o
    kontakt - postaram sie pomoc. email f...@p...onet.pl Pozdrawiam