PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy pracodawca moze obnizyc wyngrodzenie ???

  • 1. Data: 2004-08-28 12:55:47
    Temat: Czy pracodawca moze obnizyc wyngrodzenie ???
    Od: "Dexter" <g...@o...pl>

    Witam !!!

    Pracuje w firmie (Browar ) zatrudniajacej okolo 80 osob, mam umowe zawarta
    na czas nieokreslony ale pracodawca chce wszystkim pracownikom obnizyc
    wynagrodzenie do najniszej krajowej.Nadmieniam ze zaklad nie znajduje sie w
    stanie upadlosci tylko normalnie funkcjonuje.

    W zwiazku z tym mam pytanie a mianowicie:

    Czy pracodawca moze obnizyc wynagrodzenia jezeli tak to czy moze tak sobie
    np od 1 wrzesnia czy musi dac mnie wypowiedzenie warunkow pracy i placy ????

    Czy jest jakas wykladnia prawna mowiaca ze moze pracodawca obnizyc
    pracownikom wynagrodzenie ???
    Prosze o pomoc co ma zrobic jak mi zaproponuje najnizsza krajowa a ja
    odmowie ???

    Pozdr Andrzej

  • 2. Data: 2004-08-28 13:27:53
    Temat: Re: Czy pracodawca moze obnizyc wyngrodzenie ???
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [Dexter] - 2004-08-28 14:55:
> [...]
    > wynagrodzenie do najniszej krajowej.Nadmieniam ze zaklad nie znajduje sie w
    > stanie upadlosci tylko normalnie funkcjonuje.

    Szef chce sobie odbić kasę wydaną na żużel?

    > W zwiazku z tym mam pytanie a mianowicie:
    >
    > Czy pracodawca moze obnizyc wynagrodzenia jezeli tak to czy moze tak sobie
    > np od 1 wrzesnia czy musi dac mnie wypowiedzenie warunkow pracy i placy ????

    Musi dać wypowiedzenie zmieniające.

    > Czy jest jakas wykladnia prawna mowiaca ze moze pracodawca obnizyc
    > pracownikom wynagrodzenie ???

    Wynagrodzenie jest efektem umowy. Jego wysokość nie jest regulowana
    prawnie (poza najniższym) i jeśli pracodawca przekona pracownika żeby
    pracował za mniej to ten będzie pracował. Chroniony jest tylko pracownik
    mający 4 lata do emerytury (art.39 Kodeksu pracy)

    > Prosze o pomoc co ma zrobic jak mi zaproponuje najnizsza krajowa a ja
    > odmowie ???

    Na decyzję masz czas do końca połowy okresu wypowiedzenia. Jeśli nie
    odmówisz to jest przyjęte że wyraziłeś zgodę na nowe warunki. Jeśli
    odmówisz to z końcem okresu wypowiedzenia rozwiązuje się umowa o pracę
    (Art. 42 Kodeksu pracy).

    --
    Pozdrawiam _ _ _ _
    //\ _|_|_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\

  • 3. Data: 2004-08-28 19:20:34
    Od: "Dexter" <g...@o...pl>

    A czy nie jest tak ( tak slyszalem z kilku zrodel) ze pracodawca jak ma
    trudna sytuacje to moze obnizyc wynagrodzenie na jakis czas aby aby Firma
    wyszla z ,,dolka".

  • 4. Data: 2004-08-29 19:49:20
    Od: "Frank" <a...@b...internetdsl.pl>

    A przeciez może dać porozumienie. Nie musi dawać wypowiedzenia
    zmieniajacego. Ja takie porozumienie wyrzuciłem. pomimo tego pracodawca
    zmiejszył wynagrodzenie. I pracodawca Czuje sie bezkarny!.
    Frank

  • 5. Data: 2004-08-29 22:02:45
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Frank; <cgtbuv$pn5$1@atlantis.news.tpi.pl> :

    > A przeciez może dać porozumienie. Nie musi dawać wypowiedzenia
    > zmieniajacego. Ja takie porozumienie wyrzuciłem. pomimo tego pracodawca
    > zmiejszył wynagrodzenie. I pracodawca Czuje sie bezkarny!.

    To mu się tylko tak zdaje. ;) Musi dać wypowiedzenie zmieniające, jak
    nie da, to jego szkoda - zawsze możesz pójść do SP sądzić się za zaległe
    pobory.

    Flyer
    --
    Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
    http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101