PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy można się zarejestrować ... › Re: Czy można się zarejestrować ...
  • Data: 2005-10-26 15:02:31
    Temat: Re: Czy można się zarejestrować ...
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Firma mnie zwolniła bo przebywałem 5 tygodni na zwolnieniu a oni
    > potrzebowali ludzi (zresztą byłem wzywany do ZUSu na komisję bo
    > pracodawca na mnie doniósł i ZUS nie miał zastrzeżeń)). Jest to duża
    > firma typu "biedronka" która może narobić bałaganu w papierach i dlatego
    > rozwiązanie nastąpiło za porozumieniem stron.
    (w nowej ortografii)
    Sprubuj to odkręcić. Teoretycznie masz na to 7 dni od otszymania świadectwa
    pracy.
    Potem 7 dni na skierowanie sprawy do sądu pracy. Ale możesz wnioskować o
    przywrucenie terminu, jeśli np. na świadectwie nie było właściwego pouczenia,
    albo były inne powody.

    > Druga sprawa to to że ta
    > praca znajduje się 80km od miejsca zamieszkania i musiałem czasem
    > wyjeżdżać 4 godziny wcześniej.
    NIe znam tak szczegułowo przepisuw dotyczącyh odległości.

    W użędzie pracy się zarejestruj od razu. Bo to daje ubezpieczenie zdrowotne.
    Zasiłek należy się ale nie od razu (trzba mieć jednak odpowiedni staż pracy).
    Od razu się należy tylko jak cię zwolni zakład, i to nie dyscypinarnie. NIe od
    razu tzn HYBA po 3 msc. Ale właśnie od listopada zmieniają się jakieś pszepisy
    dotyczące użędów pracy i bezrobotnyh. Nie wiem jakie. Będzie się hyba można
    meldować w użędzie dużo żadziej niż dawniej (do tąd raz na miesiąc).