PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy można mieć dwa etaty? › Re: Czy można mieć dwa etaty?
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy można mieć dwa etaty?
    Date: Sun, 7 Sep 2008 08:52:10 +0200

    W wiadomości news:g9valt$839$1@news.dialog.net.pl Maciej Friedel
    <b...@w...pl> pisze:

    > art. 24 ustawy o czasie pracy kierowców
    > Pracodawca jest obowiązany:
    > 1) poinformować kierowców o obowiązujących ich przepisach z zakresu czasu
    > pracy, w sposób przyjęty u danego pracodawcy oraz
    > 2) uzyskać od kierowcy oświadczenie na piśmie o wymiarze zatrudnienia albo
    > o niepozostawaniu w zatrudnieniu u innego pracodawcy.
    Dzięki, nie wiedziałem, że jest coś takiego.
    Zastanawiam się, czy zapis dotyczy tylko pracy jako kierowca, czy w ogóle
    (ustawa dotyczy czasu pracy kierowców).
    Jeśli kierowca zatrudni się u innego pracodawcy jako np. szwaczka, to też ma
    o tym informować?

    Ale: to są obowiązki pracodawcy. Kiedy pracodawca ma to oświadczenie
    uzyskać? Przy przyjmowaniu do pracy? Raz na miesiąc? Czy jest jakiś przepis
    zmuszający kierowcę już pracującego, aby informował, że podjął równolegle
    inną pracę?

    Osobna sprawa, to jakie środki prawne pracodawca zatrudniający kierowcę może
    podjąć aby sprawdzić prawdziwość oświadczenia pracownika i jakie są sankcje
    grożące kierowcy, który złoży fałszywe oświadczenie.
    Może sa jakieś akty wykonawcze do ustawy?

    --
    Jotte