PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy informatyk to gatunek ginący? - ciąg dalszy. › Re: Czy informatyk to gatunek ginący? - ciąg dalszy.
    From: "Andy" <a...@h...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy informatyk to gatunek ginący? - ciąg dalszy.
    Date: Sat, 12 Apr 2003 16:55:48 +0200

    > Co do szkol to moge jedynie powiedziec, ze na uczelniach panstwowych ucza
    > sie najlepsi(ale tylko na tych dobrych i dziennych), wiec poziom nauczania

    Chyba nie do końca jest to prawda.
    Najczęściej na studia wieczorowe (zaoczne) idą nie osoby, które nie dostały
    się na studia dziennie, lecz te które mają trudną sytuację finansową i są
    zmuszone pracować zawodowo aby wyżyć. Egzamin na studia wbrew pozorom aż tak
    trudny nie jest (przynajmniej statystycznie).
    Z drugiej strony (też statystycznie) najzdolniejsi wychowują się najczęściej
    na skraju ubóstwa. Nie wiem dlaczego - może mają lepszą motywację w
    dzieciństwie, widząc jak biedę klepią ich rodzice. Tych osób najczęściej nie
    stać na luksus podjęcia studiów dziennych, dlatego decydują się na inne
    formy kształcenia. Zresztą - sam byłem wielokrotnie świadkiem jak na
    laboratorium na studiach dziennych przychodził jakiś człowiek z
    wieczorowych, bo np. musiał odrobić jakieś ćwiczenie, na którym go nie było
    i.... najczęściej był najlepiej orientującą się osobą na sali w danym
    temacie. Nie wiem jak jest na innych uczelniach - ale na Politechnice
    Śląskiej tak to przynajmniej wygląda. Nie dlatego, że na studiach
    wieczorowych jest wyższy poziom, tylko może dlatego, że tam studiują ludzie,
    którym bardziej zależy?

    Co do ginącego gatunku informatyka - w firmie, w której pracuję informatyk
    jest o szczebel wyżej w zaszeregowaniu od programisty. Jest to - zgodnie z
    nazwą -specjalista od technologii przetwarzania informacji. Na takich
    informatyków zapotrzebowanie nadal jest. Zmniejszyło się natomiast
    zapotrzebowanie na osoby potocznie nazywane informatykami - czyli ludzi,
    którzy zajmują się administracją systemów i aplikacji.