PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy informatyk to gatunek ginący? - ciąg dalszy. › Re: Czy informatyk to gatunek ginący? - ciąg dalszy.
  • Data: 2003-04-12 10:55:22
    Temat: Re: Czy informatyk to gatunek ginący? - ciąg dalszy.
    Od: "temp" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jacuo" <z...@p...onet.pl> wrote in message
    news:b78ntk$6ds$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > A co do innych problemow, to wydaje mi sie, ze po prostu pare lat temu
    > uzywanie komputera to byla sztuka zastrzezona dla nielicznych, a
    > obecnie rzecz powszechna. Wiec coraz mniejsze znaczenie maja osoby
    umiejace
    > obslugiwac komputer, ustawic Windows itp, bo
    > to umie kazdy dzieciak. A prawdziwe programowanie/projektowanie to co
    > innego. Oczywiscie sytuacja w branzy obecnie jest kiepska i to
    > odbija sie i na tym wycinku rynku.

    Najciekawsze jest to, że dalej jest ogromny popyt na wysokowykwalifikowanych
    specjalistów Niektorzy niestety to nadinterpretują. Troche mnie krew zalewa
    jak słysze w "Plus-minus" (magazyn ekonomiczny w TVP1) ze średnie zarobki
    informatyka w Warszawie to 8tys. zł. I dziwić się, ze tyle młodych ludzi
    idzie na studia informatyczne. Teraz rynek pracy informatyków nie jest
    jeszcze tak nasycony, ale niedługo bedzie jak z ekonomistami. Najpierw boom
    początku lat 90 - swiezo upieczeni magistrowie ekonomi szybko zajmowali
    kierownicze stanowiska, zarabiali po kilka tysiecy na poczatek. Potem druga
    faza zjawiska - masowe rzucanie sie na studia ekonomiczne. Wreszcie
    trzecia - nadprodukcja - najwiecej bezrotnych z wyzszym wyksztalceniem to
    wlasnie ekonomisci. Ktos nawet stwierdzil ze mamy ich zapas na najblizsze 40
    lat ;)