PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy faktycznie jest przepis...

  • 1. Data: 2002-05-08 10:46:05
    Temat: Czy faktycznie jest przepis...
    Od: "Jola" <s...@p...onet.pl>

    o możliwości wypowiedzenia pracodawcy umowy o pracę w trybie natychmiastowym
    (dyscyplinarnie, bez zachowania okresu wypowiedzenia) na skutek nie
    dotrzymania warunków umowy ?( Chodzi mi tutaj o nie wypłacenie mi wynagrodz.
    na 3 mies.)
    Pozdrawiam,
    Jolka

  • 2. Data: 2002-05-08 14:42:47
    Temat: Re: Czy faktycznie jest przepis...
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Jola" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (dyscyplinarnie, bez zachowania okresu wypowiedzenia) na skutek nie
    > dotrzymania warunków umowy ?( Chodzi mi tutaj o nie wypłacenie mi

    Tak, jest to naruszenie podstawowego obowiązku pracodawcy (terminowe
    wypłacanie wynagrodzenia).

    KP
    Art. 55. Par. 1. Pracownik może rozwi?zać umowę o pracę bez wypowiedzenia,
    jeżeli zostanie wydane orzeczenie lekarskie stwierdzaj?ce szkodliwy wpływ
    wykonywanej pracy na zdrowie pracownika, a pracodawca nie przeniesie go w
    terminie wskazanym w orzeczeniu lekarskim do innej pracy, odpowiedniej ze
    względu na stan jego zdrowia i kwalifikacji zawodowych.
    Par. 1.1. Pracownik może rozwi?zać umowę o pracę w trybie okre?lonym w Par.
    1 także wtedy, gdy pracodawca dopu?cił się ciężkiego naruszenia podstawowych
    obowi?zków wobec pracownika; w takim przypadku pracownikowi przysługuje
    odszkodowanie w wysoko?ci wynagrodzenia za okres wypowiedzenia, a jeżeli
    umowa o pracę została zawarta na czas okre?lony lub na czas wykonania
    okre?lonej pracy - w wysoko?ci wynagrodzenia za okres 2 tygodni.
    Par. 2.O?wiadczenie pracownika o rozwi?zaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia
    powinno nast?pić na pi?mie, z podaniem przyczyny uzasadniaj?cej rozwi?zanie
    umowy. Przepis {art. 52 Par. 2} stosuje się odpowiednio.
    Par. 3.Rozwi?zanie umowy o pracę z przyczyn okre?lonych w Par. 1 i 1.1
    poci?ga za sob? skutki, jakie przepisy prawa wi?ż? z rozwi?zaniem umowy
    przez pracodawcę za wypowiedzeniem.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775