PracaGrupypl.praca.dyskusje › Cobol, jak wygląda przyszłość ?

  • 1. Data: 2002-08-12 07:23:55
    Temat: Cobol, jak wygląda przyszłość ?
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Witam grupę.
    Nie wiem czy to NTG, ale zaryzykuje.
    Do tej pory spokojnie programowałem
    sobie w językach obiektowych (Java,
    Delphi itp.), aż otrzymałem propozycję
    nie do odrzucenia tzn. COBOL, albo
    dziękujemy panu. Moje pytanie brzmi,
    czy jest ktoś kto orientuje się jak
    wygląda przyszłość w/w języka prog.
    Podobno COBOL przechodzi reinkarnacje,
    i pojawiło się coś takiego jak Object
    Oriented Cobol. Czy to w ogóle ma jakiś
    sens i czy warto wiązać się na kilka lat
    z COBOL-em. Głównie zależy mi na zdaniu
    nie 30-weteranów COBOLA dla których jest
    to rozwiązanie jedyne właściwe i najlepsze,
    ale programistów, którzy dopiero od niedawna
    wchodzą w ten temat. Czy istnieje rynek na
    COBOL-owców, czy się raczej wykrusza.
    Co o tym sądzicie ?
    pozdrawiam --makbed--

  • 2. Data: 2002-08-12 16:28:32
    Temat: Re: Cobol, jak wygląda przyszłość ?
    Od: "Plissken" <p...@p...fm>

    Hehehe. Juz to widze. COBOL to pewnie taki text na odczepne. Bo kto go teraz
    zna ??

  • 3. Data: 2002-08-12 16:36:10
    Od: "Jarek Krochmalski" <j...@w...pl>

    > Co o tym sądzicie ?

    C.O.B.O.L - Completely Obsolete Boring Old Language

    pozdrawiam
    jotka

  • 4. Data: 2002-08-12 19:27:42
    Od: m...@s...pl (Marek Mikolajczyk)

    Mysle, ze moze byc w tym kasa, bo aplikacje w kobolu
    sa, a piszacych coraz mniej.
    A czescem ktos musi w to zajrzec, lub cos zmienic
    (lub zrozumiec na tyle, zeby przepisac :-) )

    Marecki

  • 5. Data: 2002-08-12 20:31:11
    Od: "Jazon Nozaj" <j...@p...prv.argonauci>

    | Witam grupę.

    Na czym masz pisac ? Na OS/390 ? zOS ?
    Uwazam ze warto. Poza tym, na tych platformach coraz czestrze
    staje sie laczenie Java + COBOL (lub Java + PL/1). Chociazby
    taki CICS w ktorym pisalo sie w COBOL'u, a teraz jest
    zgodny z... J2EE. Nabedziesz doswiadczenia, sam zobaczysz.