PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co wolno pracodawcy?

  • 1. Data: 2002-07-12 07:16:15
    Temat: Co wolno pracodawcy?
    Od: "Jackie" <j...@p...onet.pl>

    Witam!
    Chciałbym poradzić się w pewnej kwestii.
    Chodzi o to do jakich prac pracodawca może zmusić pracownika.
    Konkretniej:
    Pracownik ma na umowie o pracę stanowisko np. specjalista ds serwisu (nie
    ważne jakiego-chodzi o naprawy urządzeń) i nie ma określonego zakresu
    obowiązków.
    Dostał wypowiedzenie i w jego okresie pracodawca zaczyna wykorzystywać
    pracownika do prac nie związanych z serwisem np. do zamiatania parkingu
    przed budynkiem, bądź do prac, których wcześniej pracownik nigdy nie
    wykonywał.
    Czy takie zachowanie pracodawcy można uznać za wykorzystywanie pracownika?
    Czy pracownik może w jakiś sposób się przed tym bronić?

    Pozdrawiam i oczekuję na porady...

    Jackie

  • 2. Data: 2002-07-12 07:40:27
    Temat: Re: Co wolno pracodawcy?
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jackie" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy takie zachowanie pracodawcy można uznać za wykorzystywanie pracownika?
    > Czy pracownik może w jakiś sposób się przed tym bronić?

    Zwykle moze, w zakresie obowiazkow jest wykonywanie polecen przelozonego.
    Moze byc roznie sformuowane
    TMK

  • 3. Data: 2002-07-12 07:46:42
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > Zwykle moze, w zakresie obowiazkow jest wykonywanie polecen przelozonego.
    > Moze byc roznie sformuowane

    No ale chyba mozna sie jakos chronic przed upokazaniem :) Jesli ktos jest
    dyrektorem dzialu jakiegos a glowny czif powie mu ze ma pozamiatac parking
    to chyba przesada ... pracownik chyba moze odmowic wykonania zadania ...

    Ps. Swoja droga ze mozna zawsze wyjsc na parking i zamiatac przez 2 godziny
    1 metr2 ...

    AndY

  • 4. Data: 2002-07-12 09:01:02
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy takie zachowanie pracodawcy można uznać za wykorzystywanie pracownika?
    > Czy pracownik może w jakiś sposób się przed tym bronić?

    jest to metoda na "zachecenie" pracownika do skrocenia okresu wypowiedzenia,
    przejscie na porozumienie stron z terminem natchmiastowym itp . pracodawca
    korzysta chyba z tej mozliwosci, ze do 3 miesiecy (chyba taki termin jest)moze
    rozne zmiany, takze wyjazdy, bez zmiany angazu nakazywac. W przypadku
    wyraznego upokarzania..typu byly glowny ksiegowy do miotly, to sprawa oparlaby
    sie o sady ..pracy i cywilny pewno tez, natomiast w przypadku, gdy nie masz
    sprecywanego zakresu obowiazkow a wykorzystanie kolegi jest w sumie racjonalne,
    nie masz wg mnie mozliwosci obrony....
    Pracodawca zawsze moze powiedziec, ze z przyczyn firmy obawia dopuscic kolege
    do serwisu, a cos musi robic za nalezna wyplate.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 5. Data: 2002-07-12 09:53:25
    Od: "Jackie" <j...@p...onet.pl>

    No to pozostaje chyba zacisnąć zęby i
    zamiatać w tempie 1m2/h ;)

    Jackie

  • 6. Data: 2002-07-12 15:58:09
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

    > No to pozostaje chyba zacisnąć zęby i
    > zamiatać w tempie 1m2/h ;)

    A sprawdz może, czy aby korzonki w porzadku, czy cos z tych chorob po 100 zl
    /tydzień Cie nie trapi.
    O ile to nie Ty złożyłes to wypowiedzenie oczywiscie ...
    Wojtek

  • 7. Data: 2002-07-14 11:44:25
    Od: "bobers" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał

[...]

    Moąe odmówić wykonywania tych prac. Gdyby pracodawca chcial to wykorzystac
    do dyscyplinarki, to przegra w sądzie. Żaden sąd nie uwierzy, że nagla w
    okresie wypowiedzenia tylko taką pracę ma dla pracownika.

    --
    bobers

  • 8. Data: 2002-07-14 11:45:52
    Od: "bobers" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał

    : Pracodawca zawsze moze powiedziec, ze z przyczyn firmy obawia dopuscic
    kolege
    : do serwisu, a cos musi robic za nalezna wyplate.

    Nie musi, niech mu płaci za nieprzychodzenie do pracy - znam wiele takich
    przypadków.

    --
    bobers

  • 9. Data: 2002-07-15 06:50:34
    Od: "Kola" <k...@g...pl>

> [...]
    > : do serwisu, a cos musi robic za nalezna wyplate.
    >
    > Nie musi, niech mu płaci za nieprzychodzenie do pracy - znam wiele takich

    Ja też znam parę takich przypadków i moim zdaniem to najodpowiedniejsze
    wyjście, zwłaszcza dla ludzi na wyższych stanowiskach, którzy mogliby poczuć
    się na tyle urażeni i skrzywdzeni zwolnieniem z pracy, że zechcieliby
    jeszcze na koniec coś namieszać...

    Kola

  • 10. Data: 2002-07-15 07:00:22
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > : do serwisu, a cos musi robic za nalezna wyplate.
    >
    > Nie musi, niech mu płaci za nieprzychodzenie do pracy - znam wiele takich

    Ja tez, ale tutaj sadze, tak jak juz pisalem poprzednio, ze jest to celowe
    postepowanie pracodawcy, aby pracownik sam zrezygnowal z pelnego okresu
    wypowiedzenia. Takie przypadki tez znam, taka odmiana mobbingu chyba...

    Pozdrawiam
    Krzysztof