PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Co to są znajomości?
    From: "Przemek Wrzesinski" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co to są znajomości?
    Date: Thu, 19 Dec 2002 09:21:02 +0100

    W wiadomości news:atqdvh$kl3$1@news.onet.pl,
    Artur Lato <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Tak? To pewnie teraz wszyscy masowo wyprowadzają się
    > z tej tandety i bloki stoją puste?

    A moze porownasz ceny w starych blokach i w nowo wybudowanych budynkach - to
    chyba cos mowi o stanie budynkow. Jakos wielu chetnych na te mieszkania nie
    ma.

    > Właśnie w tym rzecz, który ustrój jest bardziej "dla ludzi",
    > czy ten który buduje 10 razy więcej mieszkań, nawet jeśli nie są
    > najwyższej jakości, ale i tak mają wszystkie podstawowe wygody,
    > i w których na pewno nie marznie się zimą nawet pomimo szpar
    > na wylot, czy ten który buduje 10 razy mniej znacznie bardziej
    > luksusowych, ale dostępnych tylko dla tych z dużą kasą.

    Bardziej dba ten ktory dba o ludzi a nie zmusza ich ( nie bylo innego
    wyboru) do mieszkania w kiepskich jakosciowo mieszkaniach.

    > No tak, masz rację. W związku z tym powinno się tym wszystkim,
    > którzy z powodu braku pracy nie są w stanie płacić czynszu za mieszkanie,
    > i czeka ich przeprowadzka do noclegowni dla bezdomnych, cierpliwie
    > tłumaczyć: "nie płaczcie tak za tą komuną, przecież tam też byliście
    > bezrobotnymi, tyle że ukrytymi".

    To ja wole kapitalizm z bezrobociem (uprzedze teksty oburzonych - bylem juz
    bezrobotnym i wiem jak to jest liczyc kazda zlotowke piec razy zanim sie ja
    wyda), bezdomnymi ( kiedys tez byli bezdomni tylko o tym nie wiedziales, bo
    sie o tym nie pisalo, zreszta teraz tez czesc bezdomnych zostaje nimi z
    wyboru) niz socjalizmem i z zasada "czy sie stoi czy sie lezy 2 tysiace sie
    nalezy".

    > A tymczasem rzeczywistość naprawdę nigdy nie jest czarno-biała.
    > Wszystko ma swoje wady i zalety, zwłaszcza tak skomplikowana
    > rzecz jak ustrój.

    Nie twierdze ze kapitalizm nie ma wad ale dla mnie socjalizm ma tylko same
    wady :-)
    W tym jedna glowna, odbiera wolnosc czlowiekowi.

    > Tyle, że na konfrontację z zomowcem byłeś narażony tylko wtedy,
    > gdy sam się tam pchałeś, a teraz na konfrontację z bandytą
    > - w dowolnym miejscu i czasie, niezależnie od Twojej woli,
    > czyli wtedy miałeś wybór, a teraz nie (taki argument powinien
    > chyba przekonać liberała :-))

    Nie przekonales mnie. Unikam sytuacji w ktorych moglby mnie ktos napasc. I
    poruszam sie czasami tez po tych 'gorszych' warszawskich dzielnicach noca.
    Jak sie pchasz w klopoty to i wtedy i teraz oberwiesz.:-)

    > Oczywiście, ale nie o tym rozmawiamy. Na pewno nie takie
    > bezrobocie miałem na myśli pisząc, że kapitalizm powinien
    > uporać się ze "zmorą bezrobocia".

    Widzisz, tylko chodzi o to, ze nie ma tak naprawde kraju calkowicie
    kapitalistycznego. Kazde panstwo w jakims stopniu ingeruje. Gdy panstwo
    mniej ingeruje w gospodarke masz nizsze bezrobocie (USA) gdy wiecej (Niemcy)
    to masz bezrobocie kilkunastoprocentowe. I co zrobili w Niemczech ?
    Podniesli podatki, podobnie jak i u nas. :-(

    Pozdrawiam

    Przemek