PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Co to są znajomości?
    From: Paweł Pollak <s...@m...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co to są znajomości?
    Date: Sun, 1 Dec 2002 00:07:49 +0100

    Użytkownik "Artur Lato" napisał w wiadomości

    > Użytkownik Paweł Pollak
    >
    > Z tego samego powodu z jakiego razi mnie wyłudzanie
    > ostatnich pieniędzy od bezrobotnych przez "firmy krzaki"
    > za obietnicę załatwienia pracy za granicą, chociaż dotyczy
    > to innych ludzi i nie moich pieniędzy, bo ja sam nic na tym
    > nie straciłem,

    A w jaki sposób prezes banku wyłudza od Ciebie pieniądze? Znasz ofertę
    banku, możesz z niej nie skorzystać; jeśli bank jest na giełdzie, masz
    podane wszystkie informacje, by podjąć decyzję o zakupie (bądź nie) akcji.

    > natomiast nie razi mnie to, że za moje podatki leczą się
    > inni ludzie (chociaż ja na szczęście jestem zdrowy), żywione
    > są dzieci w domach dziecka (na pewno nie moje), itp.

    Bardzo nieuczciwy sposób dyskutowania. Nie negowałem celowości takiego
    wydatkowania podatków, ale usiłujesz stworzyć takie wrażenie, żeby zagadać
    niewygodną dla Ciebie jako socjalisty okoliczność, że ten oszukany
    bezrobotny i to dziecko z domu dziecka mogliby dostać tysiąc złotych więcej,
    gdyby nie trzeba było finansować z podatków pensji górników.

    > Ale jeśli chodzi konkretnie o górników, to uważam,
    > że nadal można im płacić, tylko żądać za to wykonywania
    > bardziej pożytecznej pracy, np. budowania autostrad.

    Nadal nie wyjaśniłeś, dlaczego akurat górnicy mają być grupą
    uprzywilejowaną? Czemu inni mogą tracić pracę, a akurat górnicy nie? I jak
    to sobie wyobrażasz? Teraz autostrady buduje się nie łopatami, tylko
    specjalistycznymi maszynami. Więc rozumiem, że tych górników chcesz
    przeszkolić. Za co? Aha, za podwyższone podatki. A co z bezrobotnymi
    operatorami tych maszyn? I myślisz, że taki górnik potulnie pojedzie w
    Polskę budować autostradę? Bo mnie się wydaje, że on raczej przyjedzie do
    Ciebie z łomem, żeby ręcznie wyjaśnić Ci, że on ma dobrą pracę i wcale nie
    chce
    innej. Czy dobrze pamiętam, że jak Opel postawił w Gliwicach fabrykę, to nie
    mógł znaleźć chętnych do pracy?

    Paweł
    --
    www.szwedzka.pl