PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to są znajomości? › Re: Co to są znajomości?
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co to są znajomości?
    Date: 24 Nov 2002 13:19:47 -0800

    flyer <f...@p...gazeta.pl> writes:

    > I w tym miejscu pojawia sie stary znajomy - chciwosc szefa, ktory chce
    > dorobic sie domu, swietnych samochodow i bezpieczenstwa finansowego w
    > jak najkrotszym czasie (coz za ciekawy zbieg okolicznosci - szef tak
    > naprawde nie chce ryzykowac ale musi z racji tego, ze chce osiagnac
    > wiecej niz inni - wiec za bardzo nie rozni sie od innych).
    > Pytanie tylko, czy ma MORALNE prawo (dla zainteresowanych - nie ma tego
    > w podrecznikach prawa ;) ) ZANIZAC wartosc pracy swoich pracownikow
    > wykorzystujac warunki zewnetrzne, w sytuacji kiedy to zanizanie nie
> [...]

    zapomniales o jednym, bardzo waznym czynniku wplywajacym na wartosc
    pracy najemnej: ile kto za nia chce zaplacic i jaki jest popyt.

    jesli pracownikow do wykonywania tej samej pracy jest zbyt duzo, to
    cena za nia bedzie bardzo niska - nawet, jesli takowa sie nie wydaje.

    takie sa mechainzmy rynowe. nie wiem dlaczego spodziewasz sie, ze w
    czasach bezrobocia pensje beda takie same, jak w czasach kiedy
    znalezienie odpowiednion wykwalifikowanego pracownika bylo o niebo
    trudniejsze?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net