PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo to jest: system SAP R/3 ? › Re: Co to jest: system SAP R/3 ?
    From: flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co to jest: system SAP R/3 ?
    Date: Tue, 12 Nov 2002 22:33:07 +0100

    R-nee wrote:

    > Chlopie zejdz na zemie 14k$ kosztuje 28 dni konsultanta po szmacianych
    > stawkach bez kosztow. Sam system, tak dokladnie to poszczegolne
    rozwiazania
    > SAP to grube 100ki K$ na licencje(jedna na uzytkownika) i na wdrazanie.

    Cos zes tanio wycenil ;).

    > Sa 2 najwazniesze punkty dotyczace przewagi R3 w tym wypadku. Po 1sze
    jest
    > praktycznie jedyny, po 2gie zaden ten ktory z nim konkuruje nawet nie
    jeczy
    > do ilosci i jakosci rozwiazan ktore SAP wprowadzil w zycie.

    Jest jeszcze Teta (Oracla) i Baan (a raczej byl). Upraszczajac - bylem
    adminem oprogramowania firmowego polskiej produkcji. Moge szczerze
    powiedziec, ze dzieki mozliwosci zmiany kodu oraz wlasnej pomyslowosci,
    moglem calkiem sporo wycisnac z tego oprogramowania np. raporty w html
    zwiazane byly tylko i wylacznie z tym, zeby mi sie chcialo cos takiego
    wymyslic. Oczywiscie - z racji zastosowania i rozwiazan - takie programy
    sa "sztywne" i nie sa w stanie podolac "wynalazkom" kierownikow. To nie
    jest Excel, gdzie mozna sobie dolozyc dodatkowa kratke w 2 sekundy i
    zapomniec o tym. Ale na moje pytanie zadane przedstawicielowi SAPa - jak
    ma sie mozliwosc samodzielnej modyfikacji struktur bazy danych do ich
    (SAPowskich) pakietow aktualizacyjnych - Pan zaniemowil - co jak mniemam
    potwierdzilo moje przekonanie, ze cudow nie ma. Jak sie chce miec
    bajer program dostosowany nie tylko do prawa kraju ale takze do roznych
    wynalazkow danej firmy (gdzie program jest zainstalowany) to trzeba caly
    czas bulic - czy to polski program czy zachodni. O tym, oceniajac
    polskie programy czesto sie zapomina.

    Flyer