PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo sadzicei o tej decyzji ? Zakaz pracy dla cudzoziemcow. › Re: Co sadzicei o tej decyzji ? Zakaz pracy dla cudzoziemcow.
  • Data: 2004-04-30 21:29:42
    Temat: Re: Co sadzicei o tej decyzji ? Zakaz pracy dla cudzoziemcow.
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Catbert; <c6t13k$o3p$1@korweta.task.gda.pl> :

    > Z punktu widzenia makroekonomii pewnie tak jest - jednakże duża firma
    > najpierw inwestuje, potem redukuje personel do niezbędnego minimum -
    > efekt jest jak na załaczonym obrazku - względna stabilność i duże
    > bezrobocie.

    Tu nie chodzi o makroekonomię jako taką - założyć małą firmę jest
    łatwiej niż dużą, również dla Polaków [pomijam ten durny ZUS, który
    swoimi progowymi 600 złotymi powoduje, że gro osób siedzi i nie próbuje
    nic robić], zresztą ten sektor chwilowo mamy nasycony w skali kraju
    [patrz ograniczenie popytu] --> wzrost podaży nic nie zmieni, oprócz
    tego, że wykosi polskie firmy [płacące tu podatki, wydające tu
    pieniądze] - czyli zmiania struktury w skali kraju = 0, a w podatkach na
    minus, nie osiągając np. rozwoju nowych technologii, których małe firmy
    przeważnie nie posiadają, i "tracąc" na transferze zysków za granicę.
    Jak dla mnie nie ma sensu ułatwianie niemieckim stolarzom pracy w
    Polsce, ma sens ułatwianie amerykańskim wytwórcom procesorów pracy w
    Polsce, ale jak wspomniałem, ze względu na skalę takich przedsięwzięć
    stać takiego przedsiębiorcę na osobę, która za niego będzie latać po
    urzędach. Koncepcja gospodarki zamkniętej niby upadła - w Polsce twórczo
    realizował ją tow. Gomułka, ale nadal istnieje coś takiego jak budżet
    państwa, bilans HZ itd.

    > Będąc na miejscu rządu poinformowałbym Niemców, że Polska w odpowiedzi
    > na ich ograniczenia wprowadzi ułatwienia dla pracowników niemieckich - i
    > zgodnie z sugestiami kanclerza obniży podatki do najnizszych możliwych w
    > EU (co powinno kanclerza doprowadzić do szału).
    > Szansą Europy jest swoboda gospodarowania i wyboru miejsca pracy, a nie
    > zabawa w Kalego.

    No to przecież korzystamy z tej swobody - produkujemy w Polsce i naszą
    "biedę" eksportujemy do Niemiec - chodzi o to, żeby oni nie zaczeli
    robić tego samego. ;)

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)