PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co musi umieć informatyk w Urzędzie Skarbowym ?

  • 1. Data: 2004-12-02 18:19:19
    Temat: Co musi umieć informatyk w Urzędzie Skarbowym ?
    Od: "MaNar" <isdn_grupyUSUN_TO@USUN_TO_tlen.pl>

    Główne obowiązki:
    - administracja i nadzór nad systemem sieciowym Unix, Windows 2003 Serwer,
    Open Directory
    - obsługa i administrowanie bazą danych ORACLE
    - praca z bazami danych za pomocą takich programów narzędziowych, jak SQL,
    Acces, Excel, DBASE, DBU.

    Czy ktoś pracuje albo pracował na podobnym stanowisku i może podzielić się
    informacjami na temat wymaganego stopnia znajomości np. ORACLE i SQL-a.
    Czy wystarczy tylko znajomość ogólna i pobieżna, czy raczej szczegółowa i
    dogłębna ?
    Swoją drogą to jakoś nie pasuje mi tutaj Excel jako program narzędziowy do
    pracy z bazami danych ;-)

    pozdrawiam i proszę o jakiekolwiek informacje w tym temacie
    MaNar

  • 2. Data: 2004-12-02 18:23:50
    Temat: Re: Co musi umieć informatyk w Urzędzie Skarbowym ?
    Od: mj <m...@l...localdomain>

    MaNar wrote:
> [...]
    > - obsługa i administrowanie bazą danych ORACLE
    > - praca z bazami danych za pomocą takich programów narzędziowych, jak SQL,

    SQL nie jest programem narzedziowym

    > Acces, Excel, DBASE, DBU.
    [...]
    > Swoją drogą to jakoś nie pasuje mi tutaj Excel jako program narzędziowy do
    > pracy z bazami danych ;-)

    Dowolny RDBMS jako zrodlo danych po ODBC i juz mozna tabele importowac
    do eksela. W czym problem?

    mj

  • 3. Data: 2004-12-02 19:18:09
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-02, MaNar <isdn_grupyUSUN_TO@USUN_TO_tlen.pl> wrote:
> [...]
    > informacjami na temat wymaganego stopnia znajomości np. ORACLE i SQL-a.
    > Czy wystarczy tylko znajomość ogólna i pobieżna, czy raczej szczegółowa i
    W US, w którym pracowała znajoma wystarczyłą pobieżna znajomość Oracle/SQL.
    W razie potrzeby korzystało się z supportu w Izbie Skarbowej. Jak przychodził
    jakiś update do zrobienia to razem z opisaną procedurą.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    zaoszczędzona benzyna napędza motory tak samo dobrze, jak zaoszczędzony cement
    wiąże zaoszczędzone cegły

  • 4. Data: 2004-12-02 20:49:25
    Od: ronsko <r...@p...onet.pl>

    Obecnie to chyba najważniejszą umiejętnościa jest znajomość negocjacji z
    główną księgową pragnącą obciążyć cię kolejnymi zadaniami nie należącymi
    do twoich obowiązków.
    A tak naprawde to w US wystarczą podstawy informatyki-najważniejsze to
    walka ze starymi kompami sypiącymi się masowo, pomoc przy
    edycji,wypełnianiu,otwieraniu,szukaniu(!!!) dokumentów stworzonych w
    Exelu czy Wordzie.
    Ważana jest teraz wiedza z zakresu: jak coś zrobić w OpenOffice i
    tłumaczeniu dlaczego nie może mieć każdy całego MS Offica.
    Nie zapominanie o robieniu backupów, wgrywaniu kolejnych poprawionych
    wersji przeróżnych programów przysyłanych przez Ministerstwo Finansów.
    Stawianie kolejnych "wydzielonych jednostek" czy "właściwie
    zabezpieczonych" - cokolwiek oznaczają te terminy, komputerów.
    Tłumaczenie masie ludzie dlaczego to wszystko tak wolno chodzie lub
    wogóle nie chodzie - patrz niesamowicie szybka infrastruktura
    teleinformatyczna stworzona przez Ministerstwo Finansów (cały urząd
    "leci" zazwyczaj na łączu 256 kb/s).
    Przenoszenie komputerów, zmiany ich nazw, instalacje kolejnych SP do już
    niestety przyjętego za standard, jedynego właściwego systemu MS Windows.
    Walczenie z zacinającym sie papierem, ustawianiem właściwości wydruki i
    mase tego typu rzeczy.
    Wszystko to "oblane" sosem "papierologicznym" czyli wszystko musi być na
    papierze, podpisane, zaakceptowane, potwierdzone itp.
    Co do rzeczy czysto informatycznych to zwykle wszystko jest podane "z
    góry" jak na tacy, instrukcje są dokładne i nie wymagają od ciebie
    więcej niż umiejętność czytania,wpisania komendy itp. Nie moze być
    żadnej wątpliwośći (w pewnym sensie jest to logiczne). Ale po co ci taka
    wiedza? gdybyś ją miał to byś juz nie pracował w US, taka jest prawda.
    to tylko wycinek życia informatyka w US

    po więcej zapraszam na www.skarbowcy.pl

  • 5. Data: 2004-12-02 21:54:36
    Od: "MaNar" <isdn_grupyUSUN_TO@USUN_TO_tlen.pl>

    Użytkownik "ronsko" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    taka jest prawda.
    > to tylko wycinek życia informatyka w US
    >
    > po więcej zapraszam na www.skarbowcy.pl

    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i odpowiedź.
    Dało mi to pewien obraz tej pracy, do której się przymierzam.
    Czy w związku z tym orientuje się ktoś jakie mogą być pytania na rozmowie
    kwalifikacyjnej ?
    A może ktoś by zdradził ile informatyk może zarobić w US ?

    jeszcze raz dziękuję
    i pozdrawiam
    (MaNar)

  • 6. Data: 2004-12-02 21:57:29
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-02, MaNar <isdn_grupyUSUN_TO@USUN_TO_tlen.pl> wrote:
    > A może ktoś by zdradził ile informatyk może zarobić w US ?
    Niestety nie mam aktualnych informacji. Półtora roku temu to było jakieś
    1200-1500 netto + premie kwartalne i 13-tka.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Co wolno Adminowi, to nie Użytkownikowi
    /z pamiętnika administratora/

  • 7. Data: 2004-12-02 21:58:31
    Od: wojtek <g...@z...pbz>

    MaNar napisał(a):

    > A może ktoś by zdradził ile informatyk może zarobić w US ?

    tajemnica państwowa/skarbowa :D

  • 8. Data: 2004-12-02 22:07:11
    Od: "MaNar" <isdn_grupyUSUN_TO@USUN_TO_tlen.pl>

    > Niestety nie mam aktualnych informacji. Półtora roku temu to było jakieś
    > 1200-1500 netto + premie kwartalne i 13-tka.

    Dzięki za informacje !!