PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo jest? › Re: Co jest?
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co jest?
    Date: Fri, 21 Mar 2003 16:09:54 +0000 (UTC)

    Ireneusz Matak <i...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Nie rozumiem o co chodzi z tymi dopłatami. Oczywiście przy tych dopłatach
    > prowizja rośnie.
    > Z tym przerzucaniem kosztów to jest tak. Jeśli masz dryg do tej roboty i
    > wzajemnie się do tego przekonamy, a myślę, że po dwóch klientach już
    będziemy
    > wiedzieli to ja nie mam stresu pogadać na temat kosztów telefonów i paliwa.
    > Przecież ja wiem jak się pracuje i nie mam zamiaru wymagać od pracownika,
    > żeby dla zdobycia klienta za 200 zł wydawał 150 na koszty. Nie dam się też
> [...]

    Szanowny kolego. Wierzę w szczerość twoich intencji, ale jeśli szukasz
    współpracowników - akwizytorów, to zasady współpracy musisz mieć ustalone. Bo
    z tego co piszesz, to sam nie wiesz co chcesz.

    Albo ma prowizję - a koszty to jego sprawa, czy jeździ samochodem, pływa
    statkami, chodzi na piechotę itp itd. Ma się z tej prowizji utrzymać i już. W
    końcu niech też dba o to, żeby koszty zdobywania klientów były jak
    najmniejsze, bo będzie miał większy zysk.

    Albo mu zwracasz koszty - ale to musisz wiedzieć dokładnie jakie koszty i w
    jaki sposób udokumentowane. Sposób rozliczania kosztów musi być ustalony i
    wpisany w umowę. Bo osobiście nie mam ochoty zdobywać dla ciebie klientów,
    ponosić koszty, a na końcu prowadzić z tobą jeszcze jakieś negocjacje co mi
    łaskawie rozliczysz, a co nie.