PracaGrupypl.praca.dyskusjeCiaza, kiedy zglosic pracodawcy? › Re: Ciaza, kiedy zglosic pracodawcy?
    From: "Pawel A." <a...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ciaza, kiedy zglosic pracodawcy?
    Date: Tue, 20 Aug 2002 13:57:02 +0200

    Użytkownik "Fantomas" <marcinwawa@(NOSPAM)wp.pl> napisał w wiadomości
    news:ajd64j$1n28$1@news2.ipartners.pl...
    > Witam,
    > kiedy, wedlug Was, kobieta powinna dac pracodawcy zaswiadczenie
    > lekarskie stwierdzajace ciaze? Kodeks pracy mowi o "ochronie ciazy od
    > 1 dnia", a znajoma HR upiera sie, ze nalezy z wreczeniem czegos
    > takiego poczekac do 3 miesiecy ciazy...

    Tak naprawde to wiele zalezy od tego jaki masz rodzaj pracy i jakim typem
    szefa jest twoj pracodawca.
    Nie wiem, skąd twoja HR wziela 3 miesiace, bo prawde mowiac poczatkowy
    trymestr ciazy jest dla plodu dosc niebezpieczny i w tym okresie powinno sie
    szczegolnie unikac pewnych zajec. Inna sprawa, ze wczesne wykrycie ciazy (do
    4-6) tygodnia to czesto falszywe alarmy, ale w tym wytpadku to raczej nie
    wchodzi w rachube.
    Z doswiadczen mojej zony oraz kolezanek z pracy wynika, ze wczesne
    powiadomienie pracodawcy jest najlepszym pomyslem.
    Z jednej strony, pozwala kobiecie uwolnic sie od niektorych zajec
    niebezpiecznych dla jej stanu (chociaz z tym to roznie bywa) , z drugiej
    pracodawca z wiekszym wyprzedzeniem wie, ze musi sie liczyc z czasowym
    spadkiem dyspozycyjnosci pracownika. Jest to tez korzystne dla samej kobiety
    bo wtedy ma wiecej czasu wprowadzenie zmienniczki/zmiennika i nie jest
    narazona na ciagle telefony z pytaniami.
    Oczywiscie jezeli Twoim pracodawca jest jakis tepy burak sprawa nie wyglada
    tak fajni ale odwlekanie informacji niczego nie zalatwia chyba, ze własnie
    konczy sie okres umowy i masz podstawy zeby podejzewac, ze jak poinformujesz
    o ciazy to ci jej nie przedluza.

    Powodzenia
    Pawel