PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciąża chorobowe L4 i ZUS

  • 1. Data: 2009-02-23 23:38:52
    Temat: Ciąża chorobowe L4 i ZUS
    Od: 1...@g...com

    Witam,

    Żona jest w ciąży. Praca na czas nieokreślony, wczoraj wyszlo że jest
    ponad 33 dni na L4 (zagrożona ciąża zaliczyła już dwa pobyty w
    szpitalu) czytaliśmy że po 33 dniach wynagrodzenie zaczyna płacić ZUS
    (firma zatrudnia ponad 20 ludzi - nie wiem czy to istotne bo w sieci
    są sprzeczne informacje). I teraz najważniejsze. Co należy zrobić
    gdzie się udać żeby ZUS zaczął wypłacać wynagrodzenie, bo coś nie chce
    mi się wierzyć że wynagrodzenie to będzie wypłacane z automatu.

  • 2. Data: 2009-02-24 08:59:07
    Temat: Re: Ciąża chorobowe L4 i ZUS
    Od: "aga" <a...@o...pl>

> [...]
    gdzie się udać żeby ZUS zaczął wypłacać wynagrodzenie, bo coś nie chce
    mi się wierzyć że wynagrodzenie to będzie wypłacane z automatu.

    Obowiazkiem pracodawcy jest co miesiac wyplacac w terminie wynagrodzenie. L4
    dostarczamy Pracodawcy a on juz sam musi to z ZUS zalatwic :) I musi byc z
    automatu :)

  • 3. Data: 2009-02-24 19:03:05
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    aga pisze:
> [...]
    > dostarczamy Pracodawcy a on juz sam musi to z ZUS zalatwic :) I musi byc z

    W tym przypadku to pracodawca oblicza i płaci zasiłek chorobowy w
    imieniu ZUS. Dlatego zwolnienie lekarskie wystarczy donieść jedynie
    pracodawcy i tak jak za poprzednie zwolnienia kasę wypłaci pracodawca.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2009-02-24 22:54:26
    Od: 1...@g...com

    > W tym przypadku to pracodawca oblicza i płaci zasiłek chorobowy w
    > imieniu ZUS. Dlatego zwolnienie lekarskie wystarczy donieść jedynie
    > pracodawcy i tak jak za poprzednie zwolnienia kasę wypłaci pracodawca.

    Zwolnienie lekarskie pracodawca oczywiście dostał. Czyli co wystarczy
    jak co miesiąc poczekać na wypłate?

    A jakie mogą być inne przypadki (pisałeś że "W tym przypadku ...").
    Ważne jest ile osób pracuje w firmie?