PracaGrupypl.praca.dyskusjeCiaza a praca › Re: Ciaza a praca
    From: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ciaza a praca
    Date: Mon, 07 Feb 2005 20:27:59 +0100

    >Re to: S [Mon, 07 Feb 2005 13:42:51 GMT]:

    >Ok, ale to sa moje prywatne odczucia i wez to pod uwage.
    >Moze inni skomentuja to wyciagniesz sobie jakas srednia...
    >
    >USA: Do poogladania. Do mieszkania nigdy w zyciu.

    Sie zgadzam. Powierzchownosc, showmenstwo itd. Wyjatkiem sa miedzynarodowe
    srodowiska, gdzie rodowitych Amerykanow rownowaza ludzie z innych czesci
    swiata. W takich miejscach potrafi byc calkiem fajnie.

    >Niemcy: O tym juz kiedys z Immona rozmawialysmy na grupie ;)
    >Generalnie po pierwsze bardzo ciezko mi sie z nimi pracuje.
    >Po drugie, nie wiem czy wszystkie landy tak maja, ale takie
    >cos jak np. jestem w poblizu domu kumpla i sobie wpadam na
    >moment jest w zasadzie nie do pomyslenia. A ja lubie. I jak

    Wszystkie landy tak maja. Jest ciezko sie do kogos zblizyc, kolezenskie

    tosunki sa perfekcyjnie poprawne od strony savoir-vivre'u, ale sa to kontakty

    takie jak firmowe w korporacji - z duzym dystansem mimo wielu milych mowionych
    z obowiazku rzeczy. Ale ja lubie rzeczy ciezkie do zdobycia :). Sposobem jest
    tu drobiazgowe przestrzeganie etykiety z jednoczesnym wlaniem w nia ciepla nie
    wkraczajacego na prywatny teren, a w ostatecznosci wyjasnienie, ze my jestesmy
    inni. Poprawnosc polityczna jest tu na tyle mocna, ze "kontakty

    iedzykulturowe" sa popularnym tematem szkolen firmowych. Jak wyjasnisz komus,

    ze w Polsce jest taka kultura, a u nich chyba taka - i powiesz, jak to
    odbierasz - to z duzym prawdopodobienstwem sie spotkasz ze zrozumieniem i z

    kceptacja Twoich "slowianskich" zachowan, ktore moga sie bardzo spodobac, gdy

    druga osoba juz zrozumie, ze nie sa one wynikiem braku szacunku lub
    prostactwa, tylko Roznica Kulturowa.

    >ktos do mnie wpada tez ;) Ogolnie jakos nie potrafilam sie
    >z nimi zzyc. A, i nie lubia polakow :> Wbrew wszystkiemu
    >co sie mowi, na prawde nadal spora czesc niemcow jest
    >przekonana ze mieszkamy w drewnianych domkach wsrod pol ;)
    >To sprzed 3-4 lat, ale watpie zeby sie mocno pozmienialo...

    Drewniany domek wsrod pol to bardzo atrakcyjna rzecz. Rustykalne marzenie. Nie
    ma sensu probowac udowadniac nic, co nie udowadnia sie samo w trakcie Twojego
    wykonywania pracy, a domek i pola mozna obrocic na swoja korzysc, bo ekologia,
    naturalnosc i prostota jest bardzo modna. Ty masz na ich temat stereotypy,
    ktore ich moga denerwowac rownie jak Ciebie domek wsrod pol. Ogolnie, trzeba
    im pokazac, ze czlowiek umie sie poporuszac sprawnie wedle ich regul, zeby
    byli sklonni z uwaga i przyjaznie wysluchac informacji o Twoich obyczajach.

    >Czechy: ludzie rewelacyjni. Serio. Tyle ze jednak troche sie
    >tam czuje jakbym sie cofnela w czasie. Bazary, male sklepiki
    >prowadzone glownie przez imigrantow z dalekiego wschodu. To
    >na pewno bedzie bardzo fajny kraj. Za jakies 15 lat. Moge
    >wyobrazic sobie zrobienie tam czegos na wlasny rachunek, ale
    >prace u kogos tam malo sobie wyobrazam.

    Polska za 15 lat to tez bedzie swietny kraj. Jedziemy z Czechami na tym samym
    wozku.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl