PracaGrupypl.praca.dyskusjeCiaza a praca › Re: Ciaza a praca
    From: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ciaza a praca
    Date: Mon, 07 Feb 2005 20:04:51 +0100

    >Re to: Immona [Mon, 07 Feb 2005 18:42:37 +0100]:

    >Mowisz? A z ciekawosci, tak ogolnie czy w jakichs konkretnych
    >branzach to dziala? A, no i wynika moze dlaczego czekaja? ;)

    Dlaczego - dlatego, ze Polacy sa pracowici. Wszyscy to mowia, stereotyp Polaka-
    pijaczka juz traci moc (ktos nawet powiedzial, ze nawet jak wypija, to tez
    dobrze pracuja). Angazuja sie w sama prace i staraja sie zrobic ja dobrze i
    "nadmiarem", a nie odwalic poprawnie i isc do domu punktualnie o godzinie, o

    ktorej sie robota konczy formalnie i nie maja firmy w glebokim powazaniu jako
    panszczyzny do odrobienia, tylko angazuja sie w jej calosciowe powodzenie z
    gotowoscia zrobienia tego, co nie jest ujete w zakresie obowiazkow, gdy
    wyniknie taka potrzeba. Na pewno na te motywacje ma wplyw to, ze tu pracuje
    sie za kase, ktora potrafi motywowac, gdy ma sie perspektywe wydania jej w
    Polsce - i to, ze tu pracownika sie traktuje kulturalnie. Powtarza sie
    slowo "fleissig", "pilny i pracowity".

    Co do branz, to sa to branze rzemieslnicze (budownictwo itd.), uslugowe
    (hotele, kosmetyka, lekarze) i IT, projektowanie itd. Odpadaja te prace, gdzie
    ze wgledu na koniecznosc doskonalego poslugiwania sie jezykiem niemieckim
    obcokrajowiec nigdy nie bedzie konkurencyjny, czyli sekretarki, ludzie w
    mediach itd.

    Ale np. lekarzy bardzo chca. Gadalam dzis z facetem, ktory chce importowac
    lekarzy z Polski oplacajac im kurs jezyka i caly proces uznania ich
    kwalifikacji i dajac im wyposazone gabinety, za co beda zarabiac mniej niz
    niemiecki lekarz, ale tyle, zeby zyc na poziomie i tak wyzszym niz mlody
    lekarz w Polsce. Pokazywal mi statystyki - w rejonie jest w np. grupie
    wiekowej 40-45 lat pare tysiecy lekarzy, w ponizej 34 lat - 24 lekarzy
    (dokladnie!). Mlodzi ludzie nie maja motywacji zdobywac wyksztalcenia
    wiazacego sie z prawdziwym wysilkiem i duzami wymaganiami, dlatego poza
    medycyna sa tez luki w branzach takich jak specjalistyczna elektrotechnika czy
    programisci z wyzszej polki - jest za to nadprodukcja studiujacych dla hobby
    humanistow. Jako personel uslugowy typu kelnerzy, obsluga hotelowa itd. Polacy
    tez sa bardzo cenieni.

    Jestesmy naprawde jednym z najlepszych narodow w pracy, gdy sie nam
    przyzwoicie placi i z szacunkiem traktuje. :) I dlatego Niemcy nie popuszcza
    nadm z tym najdluzszym mozliwym okresem przejsciowym.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl