PracaGrupypl.praca.dyskusje › Chorobowe pracownika

  • 1. Data: 2006-10-03 08:09:37
    Temat: Chorobowe pracownika
    Od: "Marcin" <j...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów!

    Czy mogę prosić o poradę ? Mam pracownika, który jest na wypowiedzeniu do
    końca miesiąca. Od momentu złożenia wypowiedzenia przebywa na chorobowym.
    Informuje mnie o przedłużeniach L-4 z opóźnieniem 2-4 dniowym. Czy mam
    jakieś podstawy aby skrócić okres wypowiedzenia ? Czy jest jakiś sposób na
    sprawdzenie choroby pracownika ? (symulant) Prawdę mówiąc z dnia na dzień
    osoba ta "olała" doszczętnie swoje obowiązki zostawiając współpracowników na
    lodzie a pełniła dosyć odpowiedzialną funkcję. Proszę o poradę.

    Marcin.

  • 2. Data: 2006-10-03 08:16:26
    Temat: Re: Chorobowe pracownika
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Marcin" <j...@p...onet.pl> napisał

> [...]
    > jakieś podstawy aby skrócić okres wypowiedzenia ? Czy jest jakiś sposób na
    > sprawdzenie choroby pracownika ? (symulant)

    Możesz zgłosić swoje wątpliwości do ZUS, a oni przeprowadzą kontrolę.
    Ale nie wiem, na ile to jest skuteczne i jakie efekty przyniesie.
    Nie możesz niestety bezpodstawnie skrócić okresu wypowiedzenia.

    > Prawdę mówiąc z dnia na dzień
    > osoba ta "olała" doszczętnie swoje obowiązki zostawiając współpracowników
    na
    > lodzie a pełniła dosyć odpowiedzialną funkcję. Proszę o poradę.

    Prawdopodobnie nie jesteś w stanie nic więcej zrobić. Mam podobną sytuację u
    siebie.
    Na szczęście chodzi o pracownika podrzędnego, więc dużego problemu nie ma.
    Zwłaszcza, że od października zaczął go "finansować" ZUS, a nie ja
    bezpośrednio.

    N.

  • 3. Data: 2006-10-03 08:51:16
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Marcin napisał(a):
> [...]
    > osoba ta "olała" doszczętnie swoje obowiązki zostawiając współpracowników na
    > lodzie a pełniła dosyć odpowiedzialną funkcję. Proszę o poradę.

    Ustawowo ma na to 3 dni robocze - jesli sie miesci to raczej nie
    pozostaje nic wiecej jak zglosic go do ZUSu. Aczkolwiek jesli na
    zwolnieniu jest nie za dlugo - to ZUS nie wezwie go na kontrole.

    Osobna sprawa - dlaczego poszedl na zwolnienie zaraz po zlozeniu
    wypowiedzenia.

    --
    pzdr
    robbi

  • 4. Data: 2006-10-03 11:55:02
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "robbi" <r...@n...frompoznan.com> napisał

    > Ustawowo ma na to 3 dni robocze

    3 dni ma na poinformowanie.
    7 dni na doniesienie zwolnienia.

    > Osobna sprawa - dlaczego poszedl na zwolnienie zaraz po zlozeniu
    > wypowiedzenia.

    Rozchorował się z rozpaczy ;-)
    Nasz się 'rozchorował', gdy doszedł do wniosku, że nie zrobi prawa jazdy w
    uzgodnionym przez obie strony terminie. I tak już sobie 7. tydzień
    'choruje'.

    N.

  • 5. Data: 2006-10-03 13:36:04
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Nixe napisał(a):

    > Rozchorował się z rozpaczy ;-)

    Ze porzuca tak cudan firme i swietlana przyszlosc ;)

    > Nasz się 'rozchorował', gdy doszedł do wniosku, że nie zrobi prawa jazdy w
    > uzgodnionym przez obie strony terminie. I tak już sobie 7. tydzień
    > 'choruje'.

    Ojej biedaczek .. no niech wyzdrowieje bo inaczje sily na krecenie
    kierownica nie bedzie mial.

    --
    pzdr
    robbi

  • 6. Data: 2006-10-03 13:49:02
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    robbi <r...@n...frompoznan.com> wrote in

    [...]
    > Osobna sprawa - dlaczego poszedl na zwolnienie zaraz po zlozeniu
    > wypowiedzenia.

    a przejrzyj sobie, jakie rady pojawiaja sie na tej grupie; pomysl
    "zloz wypowiedzenie i idz na zwolnienie" widuje tutaj dosyc czesto;

    pzdrv;
    adas;

  • 7. Data: 2006-10-03 20:40:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eft5ro$3h8$1@news.onet.pl Marcin
    <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Czy mogę prosić o poradę ? Mam pracownika, który jest na wypowiedzeniu do
    > końca miesiąca. Od momentu złożenia wypowiedzenia przebywa na chorobowym.
    Prawo nie określa okoliczności, w których pracownik uprawniony jest do
    zachorowania.

    > Informuje mnie o przedłużeniach L-4 z opóźnieniem 2-4 dniowym.
    Czyli po 5-7 dniach? Nie powinno tak być, ale to za mało by coś zdziałać
    przeciwko niemu.

    > Czy mam jakieś podstawy aby skrócić okres wypowiedzenia ?
    Z tego co piszesz, to nie bardzo. Chyba, że chcesz mieć proces w sądzie
    pracy z wysokim prawdowpodobieństwem przegranej.

    > Czy jest jakiś sposób
    > na sprawdzenie choroby pracownika ? (symulant)
    Jeśli jest przeciętnie mądry i zna prawo, to nie ma.

    > Prawdę mówiąc z dnia na
    > dzień osoba ta "olała" doszczętnie swoje obowiązki zostawiając
    > współpracowników na lodzie a pełniła dosyć odpowiedzialną funkcję.
    A miał powód? Może naraziłeś się czymś, popełniłeś jakiś błąd i teraz po
    prostu bierzesz za swoje?

    Jotte
    Jotte

  • 8. Data: 2006-10-04 04:05:42
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Jotte [Tue, 3 Oct 2006 22:40:56 +0200]:

    > A miał powód? Może naraziłeś się czymś, popełniłeś jakiś błąd
    > i teraz po prostu bierzesz za swoje?

    Może kopanych w dupę pracowników też zacząłbyś pytać czy aby
    nie wynosili wcześniej spinaczy z biura...?

    KiraŽ

    --
    /(o\ : http://kira.wwt.pl :: http://cyber-girl.net :
    \o)/ GG: 1565217 :: I am what I am, I do what I want

  • 9. Data: 2006-10-04 09:27:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:efvc46$a13$1@nemesis.news.tpi.pl Kira
    <c...@e...wytnij.pl> pisze:

    > Może kopanych w dupę pracowników też zacząłbyś pytać czy aby
    > nie wynosili wcześniej spinaczy z biura...?
    Czemu nie spytasz sama, tylko chcesz się mną wyręczać?

    Jotte

  • 10. Data: 2006-10-04 17:41:28
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Jotte [Wed, 4 Oct 2006 11:27:43 +0200]:

    > Czemu nie spytasz sama, tylko chcesz się mną wyręczać?

    A bo w sumie ich wynoszenie spinaczy mało mnie interere. Bardziej
    ciekawi mnie twoje podejście... O ile dobrze rozumiem:
    - Jeżeli pracodawca kantuje pracownika, to pracodawca
    bezwzględnie jest sukinsynem.
    - Jeżeli pracownik kantuje pracodawcę, to pracodawca
    najwyraźniej jest sukinsynem (i widać zasłużył).
    Tak?

    KiraŽ