PracaGrupypl.praca.dyskusje › Chorobowe podczas urlopu

  • 1. Data: 2004-07-06 20:02:18
    Temat: Chorobowe podczas urlopu
    Od: "eon" <W...@a...net.pl>

    Witam:)

    Mam niewielki staz pracy. Prosze o porady.
    Jak wyglada od strony prawnej sytuacja, gdy osoba bedaca na urlopie poza
    miejscem zamieszkania rozchoruje sie i dostanie L-4? Co nalezy w takiej
    sytuacji zrobic?
    Czy jest szansa na uratowanie urlopu? Jak i w jakim terminie powiadomic
    pracodawce?
    Czy z tego powodu moge miec jakies nieprzyjemnosci?
    Za wszelkie rady z goru serdecznie dziekuje.

    --
    pzdr.
    eon

  • 2. Data: 2004-07-06 20:24:21
    Temat: Re: Chorobowe podczas urlopu
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 6 Jul 2004 22:02:18 +0200, "eon"
    <W...@a...net.pl> zakodował:

    >Czy jest szansa na uratowanie urlopu?

    KP
    Art. 166. Czę?ć urlopu nie wykorzystan? z powodu:
      1)  czasowej niezdolno?ci do pracy wskutek choroby,
      2)  odosobnienia w zwi?zku z chorob? zakaĽn?,
      3)  odbywania ćwiczeń wojskowych albo przeszkolenia wojskowego przez
    czas do 3 miesięcy,
      4)  urlopu macierzyńskiego
    pracodawca jest obowi?zany udzielić w terminie póĽniejszym.

    > Jak i w jakim terminie powiadomic
    >pracodawce?

    Powiadomić niezwłocznie, zaś dostarczyć zwolnienie w ciągu tygodnia.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2004-07-06 22:13:42
    Od: Jerzy Dusk <vesperUSUŃMAJUSKUŁY@bci.pl>

    eon W...@a...net.pl pisze:
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> [...]
    > Jak wyglada od strony prawnej sytuacja, gdy osoba bedaca na urlopie poza
    > miejscem zamieszkania rozchoruje sie i dostanie L-4? Co nalezy w takiej

    najlepiej zadzwonić do pracy od razu po otrzymaniu zwolnienia
    > Czy jest szansa na uratowanie urlopu?

    oczywiście, wtedy dni urlopu przekładają się na dni zwolnienia

    > Czy z tego powodu moge miec jakies nieprzyjemnosci?

    nie rozumiem dlaczego, chyba u jakiegoś nienormalnego

    Jerzy

  • 4. Data: 2004-07-07 09:22:33
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "eon" <W...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak wyglada od strony prawnej sytuacja, gdy osoba bedaca na urlopie poza
    > miejscem zamieszkania rozchoruje sie i dostanie L-4? Co nalezy w takiej

    Wysłać niezwłocznie zwolnienie do pracodawcy listem poleconym (najlepiej z
    potwierdzeniem odbioru).

    > Czy jest szansa na uratowanie urlopu?

    Na okres zwolnienia lekarskiego urlop wypoczynkowy zostaje przerwany.

    > Jak i w jakim terminie powiadomic
    > pracodawce?

    O przyczynie nieobecności powinieneś poinformować pracodawcę najpóźniej w
    drugim dniu nieobecności (liczy się data stempla pocztowego, można również
    telefonicznie lub w inny sposób, np. e-mail).
    Zwolnienie należy dostarczyć w ciągu 7 dni od daty wystawienia, aby
    zasiłek chorobowy nie został zmniejszony za opóźnienie.

    > Czy z tego powodu moge miec jakies nieprzyjemnosci?

    Nie powinno być nieprzyjemności, jeżeli pracodawca jest "normalny", a
    zwolnienie lekarskie jest uzasadnione stanem zdrowia.

    Pozdrawiam

    wa