PracaGrupypl.praca.dyskusje › Choroba w pierwszym m-cy pracy

  • 1. Data: 2006-12-04 19:45:38
    Temat: Choroba w pierwszym m-cy pracy
    Od: hMMM <y...@s...epf.pl>

    Uprzedzając niektórych - przeglądałem archiwum, ale nie mogłem znaleźć
    jednoznacznej odpowiedzi.
    A teraz do rzeczy. Otóż podjąłem pracę w pewnej firmie od dnia 2
    listopada, w dniach 29.11-1.12 przebywałem na zwolnieniu lekarskim.
    Dzisiaj w firmie powiedziano mi, że za te dni nie będę miał zapłaconego
    chorobowego, bo w pierwszym miesiącu pracy takie prawo mi nie
    przysługuje...
    Czy to prawda?
    Jest to dla mnie trochę dziwna sytuacja.. Nadmienię też, że mam ciągłość
    pracy od przeszło 2 lat (pracowałem w innych firmach).
    Z góry dzięki za wyjaśnienia,
    hMMM

    PS. Jeśli to prawda to się cholernie wk**wię. Człowiek płaci haracz na
    ten pier****ny ZUS, nie choruje przez 2 lata, ale jak zmieni pracę to
    nic mu się nie należy??

  • 2. Data: 2006-12-04 20:16:28
    Temat: Re: Choroba w pierwszym m-cy pracy
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "hMMM" <y...@s...epf.pl> napisał w wiadomości
    > Czy to prawda?

    Jest coś takiego jak 'okres wyczekiwania' (poszukaj na google).
    Nie obowiązuje on m.in. jak przerwa pomiędzy umowami o pracę była
    krótsza niż jeden miesiąc, albo jak ktoś ma już 10 letni staż pracy
    (tzn. obowiązkowego ubezpieczenia chorobowego).

    > Jest to dla mnie trochę dziwna sytuacja.. Nadmienię też, że mam
    ciągłość
    > pracy od przeszło 2 lat (pracowałem w innych firmach).

    Ciągłość? Tzn? Jaka jest przerwa między ostatnią umową a obecną? Może
    pracodawca po prostu przeoczył, że niedawno miałeś inną umowę o pracę.
    Pójdź do kadr i wyjaśnij.

    > PS. Jeśli to prawda to się cholernie wk**wię. Człowiek płaci haracz na
    > ten pier****ny ZUS, nie choruje przez 2 lata, ale jak zmieni pracę to
    > nic mu się nie należy??

    Ale to tylko przez pierwsze 30 dni. Tzn. zatrudniony jesteś 1 listopada,
    chorujesz od 25 listopada do 5 grudnia, to za te grudniowe dni masz
    płacone.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2006-12-04 20:34:02
    Od: hMMM <y...@s...epf.pl>

    > Ciągłość? Tzn? Jaka jest przerwa między ostatnią umową a obecną? Może
    > pracodawca po prostu przeoczył, że niedawno miałeś inną umowę o pracę.
    > Pójdź do kadr i wyjaśnij.

    Między jedną a drugą pracą nie było ani jednego dnia różnicy. Po prostu
    - "z dnia na dzień" przeszedłem do nowej firmy.

    > Ale to tylko przez pierwsze 30 dni. Tzn. zatrudniony jesteś 1 listopada,
    > chorujesz od 25 listopada do 5 grudnia, to za te grudniowe dni masz
    > płacone.

    Ale wedle tego co napisałeś na początku to wychodzi na to, że muszą mi
    zapłacić to chorobowe, zgadza się? Ponieważ między jedną a drugą pracą
    nie było nawet dnia przerwy...

    Pozdro,
    hMMM

  • 4. Data: 2006-12-04 20:42:26
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    > Ale wedle tego co napisałeś na początku to wychodzi na to, że muszą mi
    > zapłacić to chorobowe, zgadza się? Ponieważ między jedną a drugą pracą
    > nie było nawet dnia przerwy...

    Tak, w takim przypadku od początku ci sie należy za zwolnienie
    lekarskie. Przedstawiłeś im świadectwo pracy ostatnie?
    Jak mówię, wyjaśnij to w kadrach, może przeoczyli po prostu.