PracaGrupypl.praca.dyskusjeChemia, doktorat, perspektywy - pytania, watpliwosci (troche dlugie) › Re: Chemia, doktorat, perspektywy - pytania, watpliwosci (troche dlugie)
    From: odkurzacz <N...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Chemia, doktorat, perspektywy - pytania, watpliwosci (troche dlugie)
    Date: Sun, 19 Jun 2005 12:17:12 +0200

    badzio napisał(a):
    > Witam
    > Zona aktualnie konczy III rok doktoratu z chemii (Politechnika Lodzka).
    > Dotychczas nie miala mozliwosci pracy poza uczelnia (zajecia ze
    > studentami do 20, calodniowe doswiadczenia - niektorych rzeczy nie mozna
    > przeskoczyc). Ale teraz zostanie jej jeszcze rok no i stwierdzila ze
    > wypadaloby sprobowac poszukac jakiejs pracy, na 1/2 etatu, coby miec
    > jakies ubezpieczenie, ew zasilki itp. Ofkoz na pierwszy ogien pojda
    > szkoly - w Lodzi firm z laboratoriami chemicznymi malo, poza tym 1/2
> [...]
    <--CIACH-->
    Procuję w laboratorim w Poznaniu i z tego co wiem to wszystko zależy od
    oferty pracy i stanowiska na które startujemy. Ja jestem mgr ale nawet
    będąc mgr często słyszałem że właściwie to oni chcieli technika chemika
    (którym tak BTW też jestem bo skończyłem technikum chemiczne) i tego tam
    podobne bzdury. Moja Koleżana skończyła Polibudę to na rozmowie
    usłyszała pytanie czemu nie poszła na uniwersytet! Wszystko zależy od
    pracodawcy. Ja na jej miejscu bym startował do dużych firm
    farmacuetycznych/chemicznych które mają laboratoria badawcze.
    Jest tutaj jeszcze jeden czynnik tzw ludzki, jeżeli ktoś przychodzi z
    doktoratem a kierownik lab jest magistrem to ... no właśnie zależy od
    człowieka
    Co do pensji i rodzaju wykonywanej pracy to nie spodziewaj się cudów!!!
    ale mam nadzieje że się myle !!
    Szkoła jest dobra na 1/2 etatu, ale uwaga !! Znam wielu którzy mówili że
    w szkole to będą uczyć tylko rok a potem to zmienią pracę .. a nadal
    siedzą w tej szkole !!