PracaGrupypl.praca.dyskusjeCala prawda o Polsce › Re: Cala prawda o Polsce
    From: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Cala prawda o Polsce
    Date: Mon, 18 Aug 2003 15:13:21 +0200

    "Darek Adamkiewicz" <d...@i...com.pl> wrote in message
    news:bhqhvd$j7$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Temat jest dla mnie ten sam - korzysci i straty z inwestycji zagranicznych
    > w gospodarce polskiej - opisuje przypadki watpliwych korzysci, ktorych
    istnienie
    > ty kwestionujesz.

    Tylko, ze to nie sa zadne straty. Gdyby Michelina w polsce nie bylo - polska
    i pracownicy tej firmy byliby bogatsi? Twoj przyklad pokazal jedynie jak
    moglibysmy DODATKOWO zarobic gbyby nie pazernosc fiskusa.

    > Wiec najpierw cytuje cos nie na temat, ale nie na tyle by nie uzyc tego
    jako
    > kontrargument:)))))?

    Czemu nie? Podales przyklad nie na temat, ale jendoczesnie dales mi argument
    z innej beczki o ktora tez toczymy spor.

    > Wiec jednak!!!!!!!!! A tyle sie upierales ze nie :)))).

    Gdzie sie upieralem ze nie transferuja zyskow? Ja sie pieram przy tym, ze
    nie robi sie tego z sentymentu, li tylko by dac zarobic rodzimemu fiskusowi.
    Robi sie rzeczy ktore sie oplacaja i uwaga: moze sie oplac robic transfer do
    krajow trzecich (czyli nie tam gdzie firma zalozyciel, ani nie tam gdzie
    produkcja). Ludzie robia te cyrki po to by zarobic, a nie po to by ubogim w
    ich kraju bylo lepiej - nie ma sentymentow, jest tylko pieniadz.